Monday, April 8, 2013

Bila Balik Kampung-Pasar Malam


Assalamualaikum
Wahh bila balik kampung apa yang palinng best pergi pasar malam.

Segala kuih yang dihajati berjaya saya beli dengan begitu mudah.



Saya borong kuih koci santan ni 20 bijik! Hambek ko! Tp memang sedap giler pun kuih akak tu.

Talam keladi, putu piring, satay, kuih sagu dan macam-macam kuih saya borong. Kuih yang saya tak dapat di pasar malam sini semua saya sambar masa balik kampung. Alhamdulillah tertunai dah apa yang diidamkan tekak comel saya.

Ermm best nya balik kampung! Bab jammed je yang tak best! Makanan murah-murah...bersyukurlah kita tinggal di bumi malaysia yang mewah makanan ni kan?

Huhu terkenang saat tinggal di obersi dulu kuih 3 ketul 5 riyal memang terkedu nak beli. Sejak itu saya mula gigih belajar buat kuih muih sebab geram kuih harga mahal.. Ehehe.

Kata LM:makan takpa tapi jangan terlebih makan, esok dah bambam ingat mudah nak selim semula?

Kata LM lagi: bila kita membeli ceria sungguh wajah peniaga, kita merasa meraka pula dapat rezeki😊


www.tips-fb.com

8 comments:

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

takpe,sekalisekala balik kg.... makan byk2 kuih yg sedap tu..

Kakzakie said...Reply To This Comment

Mesti terkenang dulu sebelum balik sini kalau nak makan kena buat sendiri ye dik... sekarang hulur aje duit boleh pilih macam-macam kuih..

Tunggu ramadhan laaagilah banyak dik.

deno said...Reply To This Comment

kuih2 tradisional mmg terbaik!!!! deno duduk kat kampung, setiap minggu ada pasar malam... hari ahad, selalu juga pergi dgn ma belu kuih... :)

missSenget said...Reply To This Comment

koci bersantan tu lama nya x dapat makannnn..

eiela said...Reply To This Comment

byknya borong kuih.. kt sini walaupun kg tp xramai yg jual kuih tradisional. psar mlm pun xbyk jual kuih, puasa je jmpa kuih byk2.

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

pasar malam kat kg sy x mcam2 yang ada

Mrs. Abi said...Reply To This Comment

awin kalo pi pasar malam mmg blur nk beli ape... semua nak!!

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

lepat pisangggg...hiks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...