Wednesday, April 10, 2013

Tertinggal Bas?

Assalamualaikum

Hari ni hari geram sedunia.wahaha... Memamg geram! Maisarah ada ko-kurikulum arini. Biasanya bas datang pukul 9 suku sebab dorang mula pukul 10 pagi. Si maisarah ni pukul 8 dah siap. Aduhhh awalnya?

Saya suruh dia buat mate dalam bilik. Uik dia bantai membuta buat taik mata pulak. Dah berbakul saya bebel dia buat la mate dia tu.

Pukul 9 saya suruh dia keluar, saya ingat dia naik la bas pukul 9 suku tu. Tup-tup pukul 10.10 minit saya terkejut orang buka grill rumah. Uik gate automatik camne orang boleh masuk?

Rupanya maisarah masuk. Dengan rasa tak bersalah dia tanya "abang hakim mana ni tak datang lagi?"

Laaa tadi dia lepak mana? Rupanya dia duduk dalam kereta sampai tertido? Grrrr #^*_%~>¥%

Saya suruh dia masuk sebab malas nak hantar ke sekolah. Tak la jauh dalam 8 minit je tapi syafiq baru je tido😞

Dua tiga minit denda perasaan dia akhirnya saya dengan tak sampai hati terus sarung tudung hantar dia ke sekolah. Sepanjang perjalanan saya bebel kan dia. Saya tanya berulang kali tak rasa bersalah ke susahkan ummi?

Huhu saya geram la jugak. Sabar je la dengan kerenah budak-budak ni.

Kata LM:saya bukan malaikat..kadang-kadang tu gigil juga perut menahan rasa marah. Tapi masih mampu kawal tone suara .masih pelik ada juga org terpelajar yg marah sampai terjerit2... Macam tarzan betina. Di mana akal? Di mana fikiran? Moga kita sentiasa dpt mengawal amarah yang kita tau ianya hasutan dr syaitan:(
www.tips-fb.com

5 comments:

Mrs. Abi said...Reply To This Comment

sabo aje la Maisarah ni hahahaha... kekadang budak2 dia tak leh mrh kan, kena pndai guna psikologi. hehehe..mcm jiran awin ni, aduiii kekadang seriau dgr dia jerit2 tengking2 cucu dia....huhuhuhu

JaSSNaNi said...Reply To This Comment

hahahaha.. kesiannnn.. tu la.. kadang2 benda ni berlaku..

kiera'sakura said...Reply To This Comment

hihihi. cm mana la leh tertido tue. die buat pe yang letih sangat tue kak?

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

adoooi maisarah nie boleh plak dia tertido huhu..kecian ummi

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

saje nak manje2 ngan ummi...ngeee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...