Friday, May 10, 2013

Diet?

Assalamualaikum

Salam jumaat buat semua. Dah sarapan?
Saya dah goreng mihun pagi-pagi tadi tapi masih belum sarapan. Nak makan apa ye? Mihun? Err tak terbuka pintu nafsu ni nak telan mihun tadi... Mungkin roti dan susu sudah memadai, tekak tak rasa nak makan mihun.. Rasa nak makan soto. Haha

Hurmm duk tengok perut rasa macam naik sket tak flat macam biasa. Hati dah gundah gulana. Saya tanya 'rakan sebilik'gaya perut saya macam peknen tiga bulan kan? Haha dia gelakkan saya. Takkan cepat sangat nampak perut kalau mengandung pun katanya. Lalalala... Okey okey perut saya memang dah naik!

Diet? Owh tidak! Nanti saya gastrik. Sejak kuat memgopi ni gastrik saya menjadi-jadi. Punca? Owh saya dah tau kenapa perut saya dah tak flat.. Sebab saya dah lama tak makan lactolite, perut banyak lemak, makan segala binatang ikan kambing telan macam buaya tak sedar diri pastu malas nak senam. Hambek kau...

Saya dah lama sedar saya makin gemuk sejak balik dari miri aritu. Dua minggu nak turunkan sekilo. Azab giler... Ni ada bersisa lemak ni sape nak? sila ambil.

Bila dah umur makin tua ni saya sedar memang tak boleh macam zaman muda dulu. Makan sepinggan penuh pun badan kering macam lidi. Sekarang jangan buat main. Ops sedar diri lah.. Senam senam! Kenapa saya malas nak senam ni? Baring dan terus baring. Bila bergambar tengok lengan macam ahli bina badan. Segan wehhh. Perut? Ops sorok selagi boleh nanti orang tanya.. Err dah berapa minggu hamil?haha.

P/s: saya nak hamil kembar tapi takmo ceaser ok ke? Kes jeles pinky momma ada baby twin dlm perut la ni. Hehe
www.tips-fb.com

4 comments:

diana said...Reply To This Comment

kita serupa...tengok muka ramai yang tak tahu bahagian bawah muka sampai ke kai semua lemak saJA..HEHEHE

kimi jamai said...Reply To This Comment

Senam senam.. :D

Suria Lekatlekitgurl said...Reply To This Comment

saya pun tgh merampingkan perut.. hahaha. malu ler anak baru sorang perut dah macam gunung.

ieda immi said...Reply To This Comment

kurangkan minum ais dik ..
dan kalau boleh sapu minyak yg nora danish tuu , sgt2 elok dik
akk amalkan setiap mlm sblm tidur .. ;) alhamdulillah ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...