Thursday, May 9, 2013

Mencipta Berbalahan

Assalamualaikum
Muak dan meluat dengan status manusia yang tak habis-habis memburukkan pihak tertentu. Terfikir juga mereka ni tak ingat mati ke? Agaknya sebelum mati sempat ke jumpa orang yang diburukkan tu minta maaf?

Apa yang menjadi fikiran saya yang buat perangai bodoh ni bukan la tak pandai sangat pun, ada je pelajaran tapi suka menulis status tanpa merasa yang mereka tu mencipta landasan perbalahan.

Bila tak sependapat dalam fahaman politik mula bermasam muka,ramai kawan yang menjauh bila sakit hati dan apa yang kamu dapat? Kebahagiaan? Kekayaan?

Tiap orang ada pendapat sendiri, tapi sahabat, adik beradik dan saudara mara tetap milik kita walau berbeza fahaman dan pendapat. Tak sangka ada yang sanggup memutuskan silaturrahim hanya kerana perbezaan itu. Tak matang langsung.. Hurmmm

Kata LM: tolong lah matang wahai sahabat
www.tips-fb.com

4 comments:

ieda immi said...Reply To This Comment

ye walau berbeza pendapat , api kemarahan x sepatutnya di nyalakan .. kita tetap saudara seislam walau kita x sehaluan ;)

kalau tidak org pas x kawin ngan org BN ekeke dan sebaliknyeee ;)

Ujie said...Reply To This Comment

Bila ada pilihan, wujudlah perbezaan.
Kalau kita rasa pilihan kita betul, jangan kata pilihan org salah. Nnti jadi berbalah.

Izan Ishak said...Reply To This Comment

berbeza fahaman politik dlm keluarga tu biasa. tapi takmolah sampai berbalah2 n masam2 muka kan. yg penting silaturrahim yg kena dijaga sebaik mungkin.

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

Tak abis abis lagi orang nak kelahi pasal lain kefahaman kan? Saya pun tgk sekitar saya ni, situasi ni mmg berkali2 berlaku lagi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...