Thursday, June 6, 2013

Cekodok Pisang Lagi?


Assalamualaikum
Pagi semua!

Hai.. Pagi ni buat lagi cekodok pisang. Habiskan stok pisang kat umah ni, haha.



Harini buat lebih garing lagi daripada semalam. Perap lama sket maka dia membulat sket lawa dari semalam.

Dulu saya pernah tanya sorang kawan kenapa cekodok pisang saya tak hitam tapi kuning, sekarang baru saya tau kalau nak hitam kena diamkan sekejap sebelum goreng. Haiyaaa teruknya baru tau ke cik LM?

Eh.. Tau saper suka panggil saya cik LM? Blogger D_08 yang suka cerita tempat menarik untuk kita lawati tu. Dialek peraknya menarik perhatian kita bila membaca hasil tulisannya.

Okey jom bekpes!
www.tips-fb.com

7 comments:

azian said...Reply To This Comment

lama dah tak buat cekodok kak....
huhuhu

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

nak sepinggan....dah lama xmakan cekodok nie

D_08 said...Reply To This Comment

uhukkk..uhukkk...padanle awok tersedak..... tapi yang pastinye...cekodok mmg sedap....kene garing sikit lagi sedapppp..tak gitu cik LM???

Kakzakie said...Reply To This Comment

Kalau kakak ni dik tak kisah hitam ke kuning asal kuih ada pisang memang kami semua suka.

Mimie Najib said...Reply To This Comment

sedapnya cekodok pisang..fav sangat2 ni..

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

saya pun baru tahu juga pasal warna cekodok ni... ada cara rupanya, hai...

Yong Baiaah said...Reply To This Comment

oohh macam tu ker? patutla kalau mak buat sedap, anak dia buat x sedap, jadi cekodok penyet je ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...