Sunday, June 23, 2013

Jerebu Di Selangor

Assalamualaikum

Apa khabar semua? Jerebu makin teruk di selangor. Semalam keluar kejap beraktiviti di luar time petang terus dapat selsema dan sakit tekak. Mata pula terasa gatal-gatal. Maisarah mula batuk-batuk dan menunjukkan tanda-tanda awal asma. Hurmm sangatlah tak selesa.

Hari ni pergi pasar tani shah alam. Mencari barangan D 'Herbs dan kononnya nak cari satar serta sarapan di sana. Sebab cuaca semakin buruk hari ni maka lepas sarapan di pasar tani tu terus beli beberapa barang d' herbs terus saja pulang. Tak ronda pun sebab terasa sangat tak selesa.

Ada karnival IKIM siap ada upin dan ipin di situ pun LM berkeras ajak budak ni pulang sebab tak sedap hati dengan cuaca yang sangatlah tak elok harini.

Terus ke Aeon beli barang dan makan di kenny rogers saja. Malas nak bersidai di luar dah. Resah sangat sebab semalam tak seteruk harini yang berbau asap di merata tempat. Baju yang di sidai pun dah bau asap je bukan bau downy.

Bila nak hujan ni.. Dah la panas membahang, hirup udara pun terasa seperti telan debu. Huhuhu



Deretan rumah cantik tepi lombong tu dah tak kelihatan pun.

www.tips-fb.com

8 comments:

D_08 said...Reply To This Comment

alahai..... moge2 bahana ni tak berpanjangan le.... Ipoh pun dah mule ni.... awok udah tangkap gambo... tapi tertinggei pulak card reader kat opis.... baghu ingat nak up entri pasei Jerebu kat Ipoh ....

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

kes jerebu la saya kena athma teruk dulu...masa tahun 2004-2005 mcm tu//

Umie Artoqiemie said...Reply To This Comment

teruk jugak ye jerebu kat shah alam.

Umie Artoqiemie said...Reply To This Comment

eh salah selangor... hehe.

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

Hari ni rin g psr pakai mask..huhu

krole said...Reply To This Comment

teruk jgk jerebu kat sna ye wak~ hmmmm..hrp2 pasni bertambah baik

Izzah said...Reply To This Comment

Mmg teruk juga jerebu kali ni...anak2 pun dah demam, hari ni taska ngan tadika auto tutup....duk lepak umah je lah...

Cik Aish said...Reply To This Comment

semoga allah selamatkan bumi kt :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...