Monday, June 3, 2013

Puyuh, murah ke mahal?

Assalamualaikum ...hai semua, hola!
Rindu nak menaip, haha.. Taip pakai hp pun selalu je tak sempat nak up entry kan? Dasar mood berblog dah ke laut la tu kan? Ye la dah tiga empat tahun berblog terus jadi pemalas.

Ops berbalik pada tajuk tadi, bagi penggemar burung puyuh, mahal tak? Dulu tiga tahun di Qatar tiap minggu pasti saya beli puyuh untuk stok lauk, sini? Susah juga nak cari rupanya. Ronda pasar malam mata terkeluar tengok harga seekir rm7. Mak ai! Duk Qatar gaji cam dulu pun den semput nak beli harga gitu tau! Nak beli mestilah 4-5 ekor , huhu.

Dua kali ke pasar malam air liur dah meleleh, dush dush! Menci dengan perasaan nak burung puyuh ni sebab mengalahkan ibu hamil lagaknya.

Ku suarakan hasrat hati... Akhinya 10 ekor burung puyuh muncul di dapur. Tapi kena beli sepaket 10 ekor rm28. Glurp!! Murah giler. Apasal orang jual rm7 dah siap goreng? Ini cekik darah!

Saya nak cepat, maka cuma goreng seadanya saja dengan daun kari dan rempah ratus lain sementara nak solat maghrib.



Haaa tara! Simple je, tapi amat sedap di tekak comel saya. Boikot pasar malam! Mahal!

P/s: sejak kecik suka makan puyuh goreng.dulu atuk sedara ada bela puyuh, dia sembelih mkn ramai2.. Nikmatnya masa tu
www.tips-fb.com

12 comments:

Rozuan Ismail said...Reply To This Comment

kalau makan nasi goreng puyuh, harga terus mahal bbanding ngan nasi goreng ayam =D

D_08 said...Reply To This Comment

Awok ade bertanye pade yang menjuei kat Pasar Minggu Kamunting Raya ni..... RM4 ke RM5 untok anak bughong Puyoh je.... Itu kalo beli untok bela ok le.... Nak sembelih??... Tak sampei hati ooooo...... Alah cik LM sesekali beghabih..... Untok tekak sendghi jugak kan.....

ieda immi said...Reply To This Comment

wahh not bad mahal
akk makan yg suami tembak aje .. x pernah beli ;)

Kakzakie said...Reply To This Comment

Kakak kalau teringin pun prefer beli yg dah peket kita boleh goreng sendiri dik. Beli yg dah goreng kalau makan ramai-ramai di restoran adalah kakak pasar malam tak perasan pulak berapa. Kalau RM7/- mahal tu.

missShila Nget said...Reply To This Comment

seekor rm7...?? mahalnya..!

tp burung puyuh, goreng pun sedap..!

diana said...Reply To This Comment

puyuh ni klu nk mkn kena beli banyak..sikit2 takpuas..

Aku Ibu Muda said...Reply To This Comment

nmpk menarik tp sy tak makan burung...huhuu...sbb terbayang burung yg comel tgh terbang :)

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

kalau dulu2 selalu makan puyuh goreng panas2 time balik kg tok..sebab arwah paktam ada bela puyuh....

Cik Puan Rara said...Reply To This Comment

sedapnya puyuh.tp isi sikit.nk mkn kena mkan banyak baru puas.hehe

mohd hafiz dato' osman said...Reply To This Comment

Bertuah suami LM sbb isterinya pandai memasak..

eiela said...Reply To This Comment

kat sini harga puyuh mahal

Izan Ishak said...Reply To This Comment

betul miza, baik beli dan masak sendiri. tapi kat sini jarang jumpa pulak kat pasar malam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...