Tuesday, July 30, 2013

Bandung Cincau

Assalamualaikum

Bila petang saja mula budak ni tanya hari ni kita berbuka air apa? Jenuh kepala ni memikir air apa yang boleh di hidang untuk mereka.




Air teh bunga
Air barli
Air oren
Sirap selasih
Air tebu


Kalau tekak orang tua boleh la kita hulur teh o suam ke, dah kalau budak kecik sedang kehausan takkan saya tergamak nak bagi air panas pula kan.

Ada idea air apa menarik untuk berbuka puasa? Ops lama x buat air katira, tak cukup bahan, tunggu bahan cukup baru boleh buat.
www.tips-fb.com

4 comments:

JaSSNaNi said...Reply To This Comment

wow.. air katira.. tahun lepas time preggy fiiya.. teringin nak minum air katira.. sempat beli lah.. sedap jugak.. :) almaklumlah festime rasa..

Zalin Mansor said...Reply To This Comment

cuba buat air sirap kelapa kak..

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

Budak budak tak suka minum air limau kasturi kot... Bg jus tembikai lah? Naim cukup suka.

deno said...Reply To This Comment

deno pernah buat sendiri... just beli cincau... pastu balik umah buat bandung, potong kecik2 cincau tu^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...