Tuesday, July 16, 2013

Kisah Bubur Lambuk


Assalamualaikum
Semalam saya buat kan azhad bubur lambuk untuk juadah berbuka. Sebenarnya dah dekat nak naik bas sekolah azhad minta saya buat bubur lambuk. Katanya dekat dengan sekolah ada orang bagi bubur lambuk tapi jauh kena jalan jauh dari sekolah.

Luar sekolah? Saya agak terkejut bila dia bagitau begitu. Baru saya tau, rupanya dia teringin nak bubur lambuk yang di agih percuma di kawasan luar sekolahnya.

Takpalah.. Ummi buat, ringkas saja jawap saya. Bukan susah pun, cuma tak banyak bahan yang ada di rumah ni. Saya guna saja apa yang ada



Buat sikit, dua gelas beras saja saya buat. Dapat sedekah juga... Alhamdulillah.

Cuma guna ayam, daging, udang dan sayur campur saja. Itu je yang ada.

Rempah ratusnya saya cuma guna bawamg besar, bawang putih, halia, udang kering, serbuk pati ayam dan sedikit serbuk lada hitam.

Bila anak kecil teringin nak makan memang tak sampai hati kita nak hampakan mereka kan? Apa menu berbuka kalian hari ni? Share sket. Saya masih buntu tak tau nak masak apa
www.tips-fb.com

6 comments:

SYANI said...Reply To This Comment

Baru masak bubur lambuk wiken lepas. Anak yang request..

ieda immi said...Reply To This Comment

wahh sedap2 ...
akk petang nie wat bubur lambuk ! ;)

diana said...Reply To This Comment

awat tak agih kat dalam sekolah..kan??

D_08 said...Reply To This Comment

kat Ipoh ni yang famousnye Bubur Lambuk Masjid India... tapi kenangkan bile nak berator panjang tu....awok lupekan niat suci awok tu... takpele..... tunggu Mem awok buat le.... awok asei Mem awok masak...sedap jeeeee

Izan Ishak said...Reply To This Comment

lama rasanya tak buat bubur lambuk ni miza. mmg pun... kalau anak2 minta itu ini tak sampai hati kalau tak ditunaikan.

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

da lama xmakan bubur lambuk....tetiba mcm terasa nak makan je..tp nak bubur lambuk awak punya camne nie..

rajin awak masak kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...