Monday, July 29, 2013

Nasi Mandy Juadah Berbuka Semalam

Assalamualaikum



Ni juadah berbuka semalam. Sebenarnya semalam amatlah letih rasa diri ni. Lepak- lepak pagi tu tak buat kerja apa. Tiba- tiba terasa nak belajar buat tart gulung. Buat satu adunan terus ke pasar tani shah alam sebab nak cari beberapa barang. Kami merempit je kejap , tu pun 11.30 kot baru gerak dari rumah.

Alhamdulillah... Semua tart maisarah dah masukkan dalam balang kuih. Cabut tudung terus buat satu adunan lagi. Siap tu terus buat biskut arab dua adunan. Haishh letih bagai nak pengsan.

Sebab tak larat nak masak yang remeh sangat saya buat nasi mandy je semalam. Sementara rebus ayam saya sidai bajudan basuh pinggan. Masa bakar ayam sempat la baring kejap meluruskan pinggang. Lepas masak nasi terus buat sos salata sekali. Fuhh lega. Walau letih siap juga menu ringkas saya. Maisarah dah terbongkang tido. Letih sangat kot buat kuih raya.. Haha

Saya ni kalau menu takde goreng2 ni saya minat la. dapur tak kotor. Hehehe

www.tips-fb.com

9 comments:

Yan Ty said...Reply To This Comment

Terliur pula tengok ayam tu , tapi 1st day puasa dah bernasi arab.

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

rajin awak buat ye...kita x makan g nasi arab..mak pun dah mintak nak makan...

Anonymous said...Reply To This Comment

Miza..kalau nk mknan bgoreng tp xnak kotorkn minyak beli la air fryer. Guna 1 sudu mnyak je tp rangup mcm goreng dlm minyak byk..besttt

deno said...Reply To This Comment

rajin maisara tlg... :)

Lydia Miza said...Reply To This Comment

Wahhh lg awal

Lydia Miza said...Reply To This Comment

Nasik arab lbh kurang gini gak ke awak?

Lydia Miza said...Reply To This Comment

Xdok pitih nk beli benda tu

Lydia Miza said...Reply To This Comment

Alhamdulillah

eiela said...Reply To This Comment

tak pernah mkn lg nasi nih tp nmpak sedap

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...