Thursday, July 18, 2013

Sahur


Assalamualaikum
Apa khabar semua? Sembilan hari bersahur selama itu juga lah pelbagai perkara terjadi sewaktu bangun untuk bersahur.

Kalau dapat bangun awal pun kadang kala jadi kalut sebab syafiq menangis minta dukung dan pelbagai kerenah dia di awal pagi tu.

Kalau banyak kali bangun menyusu di waktu malam, time sahur dia tak sedar tapi mata saya pula yang berat tak boleh buka. Alarm bunyi jam 4.30 saya guling- guling siap tarik selimut lagi dan akhirnya sedar jam 5.15 untuk bersahur... Haha naya!



Nyenyaknya budak kecik ni tergolek tidur di bawah. Memgantuk sangat la tu sebab pagi tadi dia sedar jam 3:15 konon nak menyusu tapi merepek nak gula la, nak durian la di dapur. Dia pun sama bersahur dengan selera makan dalam talam berlauk ayam goreng dan sayur kobis. Ayam panas- panas memang sedap dibuat sahur, nyum3... Ceria je syafiq makan tadi.

Pukul 6.30 pagi siap mandi , minta susu terus saja dia tergolek tidur sendiri... Alahai adik, suka sangat buat ummi kalut time sahur kan?

P/s: saya paling takut tal sedar bersahur, satu rumah tak sahur nanti.

www.tips-fb.com

6 comments:

diana said...Reply To This Comment

HARI NI SAYA PUN BANGUN 5 SUKU.TAPI MUJUR LA SUAMI BALIK KERJA JAM 3 PAGI DIA MASAK NASIK DAN GORENG AYAM..HEHE..LEGA..

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

haha syafiq, menguji ummi dia ye.. suka makan durian ?

saya pun kalau jam bunyi, buat2 pejam lagi, mmg tnagun lewat.. penah dua kali dah jadi, tapi mujur juga sempat lagi sahur dgn cemasnya

ieda immi said...Reply To This Comment

sib baik sedar sahur ye dik ;)

D_08 said...Reply To This Comment

gitu le......ade anak kecik.....tak dilayan tak bulih anak....... dilayan kite pulak yang pening...... anak jantan awok yang kecik pun lebih kughang jugak... tapi naseb baek sebelum tido udha dibagi susu.... idak berjage le die tgh malam....... sabo ye cik LM....

JaSSNaNi said...Reply To This Comment

ye la.. anak2 kan.. kesian je tengok.. layan kan je lah.. diorang tak tau apa lagi kan..

Izan Ishak said...Reply To This Comment

sama cam zayyan tau miza. kadang2 tu terjaga banyak kali nak susu. kedang tu tido lena je....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...