Wednesday, August 14, 2013

Jom Masak Daging Masak Merah-Perghh Sedap Tu


Assalamualaikum..
Wahhh menu malam ni ringkas tapi sepur sedap ala- ala makan kat kedai okey!

Teringin nak cuba buat daging masak merah antara menu kegemaran saya. Resepi saya rujuk dari blog sahabat baik saya adish shida. Dah lama kutip resepi dari dia tapi tak sempat cuba

Ini resepinya

http://adishshida.blogspot.com/2013/07/jom-memasak-daging-masak-merah.html?m=1



Sedap!

Tapi tak merah daging saya sebab nak cepat tadi maka saya tak rebua dengan pewarna. Daging yang dah siap rebus tu saya terus hiris saja dan pewarna merah tu saya letak dalam kuah tu saja.. Dah la hasilnya daging tak merah, ekeke

Apa pun semua kata sedap. Perghh kembang hidung akak!

Lawan lauk ni saya buat kailan ikan masin ngan telur dadar je. Bagi penggemar makanan ni baik korang cuba sebab sangat mudah dan rugi ooo beli rm4 dapat sepiring kecik. Buat sendiri dapat banyak kan?

Okey la.. Gigih menaip pakai iphone ni pun sebab nak share resepi ni ngan kawan2 semua terutama sahabat saya nana yang dah minya resepi tu.. Okey semua.. Kita jumpa lagi lain kali okey. Maassalamah, ilalliqa'
www.tips-fb.com

9 comments:

siMpLY nana said...Reply To This Comment

wah...nyum2, sedapnya.leh cuba resepi ni mkn ngan nasi panas2.trangkat.terima kasih za & adish shida...

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

Antara resepi FIL yang saya minat dan buat sdiri banyak kali ni. Suka makan lauk ni..

Tak merah sangatpun takpe,yang penting sedap kan? Ooo,dgn telur masin lagi? Terliur ...boleh nak buat juga bila balik kat rumah nanti...

deno said...Reply To This Comment

dagng masak merah.. sedap3! deno pun suka.. daging masak merah dan ayam masak merah.. suka sangat!

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

Rine blm.pnh cuba msk dgg merah..ntu blhla cuba

jia said...Reply To This Comment

kebetulan...mmg menu wajib ada.. daging masak merah..replace chiken..due to allergic..=)

Faithcraft said...Reply To This Comment

nak cuba laah..

diana said...Reply To This Comment

kegemaran suami saya nih..kalau saya pulak masakan warna merah2 ni saya seriau nak makan..heheh..sebab takut pedas..:P

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

shida pun ngat nak wat masa malam raya ke5 n tghri semalam...dok sempat sebab mak da masak daging greng biasa

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

rjn kakak saye...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...