Tuesday, August 20, 2013

Khasiat Garam- Lulur Garam Untuk Mendapatkan Kulit Yang Cantik

Assalamualaikum..

Hai semua. Lama dah kita tak kongsi tips kecantikan. Hari ni LM nak share tips yang LM amalkan untuk mendapatkan kulit yang cerah, gebu dan sihat.

LM sering mengamalkan lulur dengan garam. LM cuma guna garam bukit halagel tu saja. Kalau korang nak pakai garam yang lebih mahal tu lagi bagus. Biasanya LM akan lulur dengan garam ni tiga hari sekali.

Garam ni banyak khasiatnya.
1.pengelupasan- garam dijadikan scrub untuk menanggalkan sel kulit mati

2.anti bakteria- garam menjadi anti bakteria kerana itu ia bertindak menyingkir jerawat terutama pada wajah

3.menyerap minyak-garam yang bersifat kering bertindak menyerap minyak pada permukaan kulit sekali gus mengelakkan kulit mendapat jerawat.

4.Alergi
- bagi mereka yang mengalami alahan kulit yang ringan garam mampu merawat masalah kulit anda

5.mineral
- garam mempunyai banyak mineral dan ia akan menyerap ke dalam kulit bagi memberi kesan kulit yang sihat dan segar

Haaa sebenarnya banyak lagi khasiat garam kepada kulit . So... Tunggu apa lagi ? Murah dan mudah! Cara yang begitu baik untuk kita amalkan untuk mendapat kan kulit yang cantik
www.tips-fb.com

3 comments:

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

Bagusnya dpt berdisiplin jg kecantikan diri... Saya buat juga tapi selalu suka hati buat n tidak...

diana said...Reply To This Comment

saya pun guna garam bukit.dulu lepas ngurut masa pantang badan saya jadi gatal2..garam bukit adalah salah satu alternatif yang saya guna untuk hilang kan gatal2 tu..berkesan..jadi sampai sekarang saya guna garam bukit..satu badan saya guna..dari muka sampai ke kaki..:)

Invisible Me said...Reply To This Comment

selalu kalau allergic, guna garam biasa ja.
Tapi tak tau kata banyak jugak kelebihan garam ni :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...