Tuesday, August 13, 2013

Sambal Sotong Kembang

Assalamualaikum

Hari ni masak lewat sikit sebab pagi tadi saya dah sarapan berat sikit. Malas nak masak pun ye jugak.. Hehe

Buat lauk simple je harini. Sambal sotong kembang.



Masak seekor je...

Masak campak2 je. Kalau masak campak2 baru sedap makan kan?

Saya cuma guna
8 tangkai cili kering
1 ulas bawang putih
1 biji bawang besar
2 biji bawang merah

Saya kisar semuanya dan tumis hingga garing. Kemudian saya masukkan garam, air asam jawa dan dua sudu gula perang dan sedikit air. Masukkan sotong dan reneh kan.

Siap pun... Bukan susah sangat.

Asik mkn ayam dan daging, rendang sana rendang sini jemu la jugak kan?
www.tips-fb.com

3 comments:

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

Betul ckap LM, dah masuk banyak hari mula rasa jemu asyik makan ayam dan daging sahaja...

Cik Puan Rara said...Reply To This Comment

papa rara suka sgt sotong kembang ni.rara xminta sgt.mmg bukan peminta sotong.

safa rudin said...Reply To This Comment

Kalau nk sotong lembut, rebus dulu hingga empuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...