Thursday, October 17, 2013

Roti Kacang Merah Versi Ulat Gonggok

Assalamualaikum...

Weeeeee hepi sangat harini. Sambil memasak untuk bekalan malaikat kecil yang nak ke sekolah, saya berekperimen membuat roti kacang merah



Walau tak lawa kejadiannya tapi rasanya sangat lembut dan sedap seperti yang sayang impikan.

Saya silap sebab saya buat terlalu besar dengan berat 45 gram tiap sebiji adunan tu sebelum dicampur inti. Dia mengambamg jadi ulat gonggok gergasi yang menakutkan.. Hahaha. Okey lain kali kena buat elok- elok kecik sikit dan bagi panjang sikit.

Meroti di siang hari memang berbaloi. Tak sangka hasilnya lebih bagus berbanding hasil malam tadi.

Lepas ni boleh rajin meroti, kalau buat sendirii boleh makan panas2 dengan kopi. Aumm sedap!


www.tips-fb.com

4 comments:

diana said...Reply To This Comment

lawa je saya tengok..
pandainya Lm buat..
untung la anak2 dapat ibu suka masak..

Bbwana adienia said...Reply To This Comment

salam..

bestnya makan homemade roti kan..apapun, menarik la roti versi ulat gonggok tu..hihi..

JaSSNaNi said...Reply To This Comment

sedapnya.. saya suka roti kalau inti kacang merah camni.. sedapppppppppppp giler rasanya manis2 tu.. :) saya suka saya suka.. :D

deno said...Reply To This Comment

whhh.... deno pun suka roti ni^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...