Sunday, October 6, 2013

Senyum


Assalamualaikum...

Hari cuti. Macam biasa busy dengan melayan anak dan bereskan mencari stok barang untuk seminggu akan datang.

Barang kering, bahan makanan basah, semua kena siapkan supaya tak la kalut sangat. Saya tak suka bila nak masak baru nak terjah kedai. Buang masa dan tenaga.

Bila penat badan rasa nak lepak je. Senyum pun dah malas. Tapi kan apa yang saya perasan aqilah marsya ni bila dia cakap sentiasa dia senyum. Ops tapi dengan orang tak biasa tak la pulak. Apa yang saya perasan dengan kami dan mak ayah serta keluarga saya. Maknanya dengan keluarga dia la. kalau dengan orang lain dia ni susah nak rapat dan nak cakap pun payah.



Dia ni memang anak yang paling ceria dalam family.

Saya pula jenis susah senyum. Tapi saya sangat peramah. Ehehe. Ala, korang yang kenal LM mesti tau mulut LM ni pot pet tak henti borak. Cuma bezanya saya ni akan peramah dengan orang yang saya selesa. Yang tak selesa memang saya tak reti nak borak apa. Memang takda idea. Haha..bahaya la pulak kan?

Tapi pada pendapat saya kalau stranger yang kita rasa dia talam dua muka, mulut longkang,, jenis takda agama yg suka adu domba dan buat fitnah memang saya tak akan mesra. Malas, takut menjerat diri baik ngan orang camni.

Korang murah senyum? Saya okey je bileh senyum ngan jiran atau kawan tapi sentiasa senyum cam dak kenit atas tu tak boleh la.. Hehehe


www.tips-fb.com

5 comments:

Marou Apple Hijau said...Reply To This Comment

alahai comelnya dia... cute..

recent post : Pentingnya Google+ Kepada Blogger

akuanakpahang said...Reply To This Comment

Senyum drp kami juga semoga keceriaan utk anda sekeluarga...

Anonymous said...Reply To This Comment

Haa mmg dia x senyum dgn stranger..aritu tanya dia masuk skolah pasti kelas brapa thn.. Muka dia mcm. .. Undescribeable hhhahaha.. Tp sy paling suka dia sbb muka suciiiiiii sgt -syariena

Abee Sam said...Reply To This Comment

Abee pun senyum sokmo he3 ...:)

deno said...Reply To This Comment

kalydia sangat peramah dan baik... terkenang pertemuan kita hari tu.... :')

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...