Wednesday, October 23, 2013

Serawa Durian

Assalamualaikum..

Menu ni adalah kegemaran saya sejak kecil. Eh orang kampung kami panggil santan durian je benda ni. Tapi bila dah dewasa ni tengok orang utara sebut santan durian tu durian curah santan makan dengan pulut terus saya tak berani sebut santan durian lagi, takut orang salah paham



Serawa durian ni biasanya mak msak dan kami makan dengan pulut. Tapi sejak dah tua ni( haha tua la sangat?) sy suka makan dengan roti sebab alah dengan pulut yang boleh buat badan saya bisa-bisa.

Kalau di terengganu dulu serawa durian ni mudah saja jumpa di kedai makan tak kira siang atau malam. Kalau di sana dulu biasanya saya beli je, ye la zaman tu anak baru dua. Sekarang ni baik saya buat sendiri. Anak dah empat memang kalau biat satu periuk la jawabnya. Makan berulang- ulang sampai tersandar

Syafiq paling suka durian. Kadang- kadang dah malam pun minta durian. Aqilah pula sejak setahun ni baru belajar makan durian sebab kat atar dulu susah jumpa durian kot. Saya pula hantu durian. Hehehe
www.tips-fb.com

2 comments:

diana said...Reply To This Comment

kalau serawa saya lebih suka pisang..durian makan saja..tak suka masak2..heheh

Tina Othman said...Reply To This Comment

Klu dah Nama durian semua pun kita suka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...