Friday, October 25, 2013

Time Memetik Tomato Ceriku


Assalamualaikum..

Hari ni memang tak sihat sangat. Nak bangun pun rasa badan melayang. Tadi selak langsir jenguk pokok tomato ceri . Mah aihh terkejut tengok hampir semua dah masak dan perlu dipetik segera.



Tinggal beberapa biji saja yang masih hijau. Lainnya dah masak ranum. Ada juga yang dah mula pecah sebab lambat petik. Baru saya tau kalau lambat petik dia pecah macam buah mangga juga rupanya.

Apa yang jadi pelik bin ajaib, pokok tomati ni dari benih tomato ceri yang saya selalu beli . Seingat saya bentuknya bulat, tapi kenapa bila saya tanam buahnya bujur ye? Err musykil betul! Apa pun alhamdulillah.. Menjadi juga tanaman saya. Tq Allah atas rezeki yang diberi.


www.tips-fb.com

4 comments:

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

Menarik juga macam ni.. dapat makan bentuk bujur pulak kali ni.. ada kot sebab saintifiknya kenapa jadi macam tu.. kena tanya pendapat yg pakar..

Bbwana adienia said...Reply To This Comment

bestnya dapat petik tomato ceri sendiri kan..

Siti Hajar said...Reply To This Comment

Seronoknya bila tumbuhan kita dah berhasil. Rezeki2. Selamat makan tomato ceri tu ye ;)

EZAN IDMA said...Reply To This Comment

seoronoknyaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...