Tuesday, November 26, 2013

Bernanah Pulak?-azhad


Assalamualaikum..

Hari ni merupakan hari keempat azhad bersunat. Ye la.. Dia sunat sabtu pagi aritu. Dah tak mengaduh sakit tapi sebab jadual doktor dah bagi suruh darang dressing arini LM bawakan juga walau pun banyak songeh dia kata nanti doktor sakit kan dia la, luka dah nak baik la.. LM berkeras nak bawa juga walau dia kata bak pergi dengan ayah malam nanti



Dulu kan LM pernah kerja klinik, err kalau dressing ni tau la sikit- sikit kan.. Tapi kalau dah luka bersunat, ampun la, memang ngeri. Haha

Maka , doktor dan pembantu klinik saja uruskan azhad. Kat rumah pun ayahnya je yang uruskan dia lepas atuk dah balik ni. LM tak pernah intai luka dia.. Ekeke

Ops ada banah sikit kat bahagian bawah. Maka, terjerit -jerit la dia masa doktor cuci tu. Memula tu siap dia pegang kedua belah tangan doktor. Doktor gelak besar sebab tak boleh buat kerja.

Saya suruh istighfar biar kurang sakit tapi takdanya. Dia punya jerit bergegar bilik tu kot!

Mujur la memang dah jadual ya kena datang harini ke klinik, kalau tak ummi tak tau ada nanah. Dia tak bagi ayahnya sentuh luka tu mana orang nak tau ada nanah ke apa ke.

Bila soal selidik balik klinik tadi, rupanya dia ni lepas kencing tak lap kering sebab ngeri katanya. Sebakul ummi bebel baru dia janji akan lap kering - kering pasni.

Haiyaaa dah la takda pengalaman menjaga orang sunat. Makan dah elok berjaga pantang macam orang bersalin tapi ada nanah lagi ke adik oi. Ngeri ummi.. Siyes ngeri:(

www.tips-fb.com

3 comments:

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

Oh jadi macam ni pulak.. sian la ahzad tadi.. mujur pergi ke klinik awal.. dapat pengajaran dh tu..insya Allah lepas ni takkan berulang lagi sakitnya... mesti Ad akan lap betul2 ...

NinaAz said...Reply To This Comment

Keciannyaaa. Semoga cepat baik yea. Mkn pun kena pantang gak. Hee

Cik Cammy Lia said...Reply To This Comment

ank buah sy lg r..bpe ari baru sunat dh nek basikal...mmg ganas sungguh dia tu sorg.

*Ala ngerinye ad nanah..moga cpt sembuh ye dik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...