Monday, November 11, 2013

Memilih Sahabat


Assalamualaikum...



Copy paste dari Facebook...

LM setuju dengan pendapat ni. Ye lah Islam kan kata kita ni dinilai dari siapa sahabat kita. Kalau kita bergaul dengan orang jahat pasti tanggapan masyarakat akan ingat kita seperti kawan kita walau hakikatnya kita bkn begitu.

Ye tak boleh pandang serong pada orang .. Tapi kalau kita dah tau orang tu tak lurus jalannya buat apa kita nak bersahabat, kita ni bukan tebal iman sampai boleh yakin tidak terpengaruh. Takat kawan biasa2 je okey la tapi takkan nak bersahabat dengan orang tak baik akhlaknya betul tak?

Kalau bersahabat dengan orang baik insyaAllah kita akan terikut ikut sikap baik dia. Bak kata pepatah, jika kawan dengan saudagar minyak wangi kita akan dapat tempias bau wangiannya..

Moga sahabat kita membawa kita ke jalan menuju jannah

P/s: tuan tanah tak sihat, maaf tak larat nak balas kunjungan atau bw ke teratak kalian
www.tips-fb.com

3 comments:

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...Reply To This Comment

salam sis..
setuju dgn sis.sy pun berharap agar sahabat2 yg ada skrg bisa jd sprti itu, menasihati dan mengingatkan setiap masa. =')

Abe Mirul said...Reply To This Comment

Benar. Saya lagi lah setuju. Dan kita pun kena jadi sahabat yg baik jugak. :)

Mrs. Abi said...Reply To This Comment

sahabat sangat perlu. kan kak? kekadang boleh kita luahkan segalanya yg kita tak selesa dengan fmily even asben pun...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...