Tuesday, November 26, 2013

Tip Elak Pedih Mata Semasa Mengupas Bawang

Assalamualaikum
Hola semua pembaca kesayangan hati..err kan LM baru habis kenduri doa selamat masa adik ad nak sunat aritu. Maka ada hari khamis tu memang LM seorang diri mengupas segala bawang. Ayooo ngeri tau, sebab LM ni kalau kupas bawang merah dua biji terus mata dah mengalir- ngalir air mata.

Maka haritu LM cuba petua untuk elak pedih mata masa mengupas bawang.
1. Cucuk sebiji bawang di hujung mata pisau

2. Pasang kipas agar gas bawang tu tak terus kena pada mata kita

LM cuma guna dua petua ni saja alhamdulillah kerja mengupas bawang untuk kenduri aritu berjalan lancar . Harap ia membantu kalian yang mengalami masalah kerap pedih mata masa mengupas bawang sama macam LM

www.tips-fb.com

4 comments:

sud@is said...Reply To This Comment

pernah dengar dan amal juga petua ni LM...atau pun mata toleh kekiri/kanan bukan tertumpu kebawang...hati2..kot tepotong jari..

najihah sahami said...Reply To This Comment

cucuk bawang tu ingatkan auta je lebih kak. heee.

EZAN IDMA said...Reply To This Comment

kalau g rewang kenduri kawen, nampak gak rmai mkcik2 buat gitu

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

Klau Akak... Akak Nyalakan lilin... :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...