Sunday, December 1, 2013

Autobodysomophobia- Itu Phobia Juga Rupanya


Assalamualaikum...
Hai semua. Haritu sana nampak gambar kat fb sahabat saya borong limau nipis. Haha pastu dia pelik nape bayar mahal. Limau nipis memang harganya boleh tahan hebat berbanding limau kasturi. Kalau bak beli baik pilih yang besar dan berjus .. Kalau jenis kecik membazir takda banyak air.

Sahabat saya kata dia beli banyak sebab terpengaruh dengan tips saya. Ops tip bak kuruskan badan atau tip masalah bau badan ye? Sebenarnya saya perasan, bila mandi guna limau, minum jus limau pagi dan petang selain dapat kurangkan lemak dalam badan ia juga buat badan kita tak berbau. Peluh tak bau busuk dan hanyir. Sila percaya.

Dan... Hari ni baru saya tau, saya ni tergolong dalam golongan orang yang fobia juga rupanya. Sebab saya memang takut nak lalu dekat kawasan yang bersesak- sesak sebab saya takut nak cium bau badan mereka.

Autodysomophobia - Takut pada orang yang berbau tidak sedap.

Haaa... Nampak tak? Saya memang fobia bau badan orang. Badan sendiri pun fobia gak sebab tu asik mandi limau je, ehehe.

www.tips-fb.com

4 comments:

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

Istilah ni baru tahu...saya pun tak tahan kalau berjalan di tempat sesak n bau badan orang menusuk hidung. Mmg kalau boleh nak cepat balik je..

Mrs. Abi said...Reply To This Comment

pernah pegi tesco, makcik tu ketiak bau bawang... alaaahai... terus pening...

HuzairieHusin said...Reply To This Comment

owh.. baru taw istilah nie.. :D

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...Reply To This Comment

oo..mcm tu.so kena pakai perfume dulu la nk gi jumpe sis.hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...