Thursday, December 12, 2013

Teluk Nipah Pulau Pangkor


Assalamualaikum...

Percutian ini adalah kali ke tiga kami sampai ke teluk nipah selepas lapan tahun tak ke sana buat diri teruja. Ye... Teluk Nipah dah berubah wajah, makin meriah dengan gerai yang banyak dan nampak hidup hingga waktu malam berbanding dulu



Alhamdulillah.. Kalau tak sewa kereta pun boleh makan siang malam dengan mudah di sana. Banyak gerai di tepi- tepi pantai.

Yang membezakan adalah... 8 tahun lepas kita boleh nampak anak ikan pelbagai warna di gigi air tetapi kini? Dalam mimpi je lah. Memang takda anak ikan di gigi air macam zaman dulu.

Orang makin ramai, gerai makanan tumbuh bagai cendawan, air makin tercemar. So paham- paham saja lah kenapa ikan tak mau main di air keruh tu kan?

Apa pun anak2 semua teruja dapat ke pangkor. Alhamdulillah... Memang la beza kalau nak banding kan dengan PD ataubpantai lain yang lebih hebat tercemarnya. Moga ia menjadi satu percutian indah buat empat malaikat kecik kami.
www.tips-fb.com

9 comments:

Kakzakie said...Reply To This Comment

Ohoho... ke Pangkor kisahnya ye. Seronoklah anak-anak semua:)

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

Wah..seronok tu LM dan fimili ke Pangkor. Enjoy k.. nanti masuk pic anak2 bergembira masa kat sana. K..

anamizu said...Reply To This Comment

wahh sonok tu Ummi p Pangkor !

Hafizin Jamil said...Reply To This Comment

besttt.. hehe

Abee Sam said...Reply To This Comment

Wow best nyaaa ... :)

Anonymous said...Reply To This Comment

Ke manakah menghilangnye tuan punya blog -syariena-

Nurramizah fadzil said...Reply To This Comment

SubhanAllah cantiknya..rindu pantai...

D_08 said...Reply To This Comment

errrr... takpele... komen bulan 2/2014 pun ok kan????.... tak awok napikan ...sume bende tu berlaku.... pantai walopon 'bersih' tapi tak sama m macam dulu...... lagi2 nanti akan ada pembangunan baghu.... masa tu kite tengok samada masih cantik ato idak lagi Teluk Nipah ni...sabo je le...

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

sekali sekala lari dr sesak2 jammed ni bagus jgk..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...