Wednesday, April 30, 2014

Diet Atkins


Assalamualaikum..

Diet? Err diet bukan bermaksud tak makan tapi kena makan makanan dengan kuantitu yang seimbang. Ahaaaa bagi yang lemak dah tepi dan jarum penimbang dah statik tak mau gerak tu rasanya perlulah bersenam dan ... Fikir jalan terbaik untuk kawal berat badan.

LM rasa LM perlu amalkan diet atkins untuk turunkan berat badan yang macam meriah saja naiknya sejak keguguran aritu.

Terjumpa contoh hidangan diet atkins ni. Laju-laju LM salin.

Contoh sarapan

1.) Telur rebus / telur separuh masak - 2 biji - (0.6 grams carb)
2.) Chicken slice - 2-3 keping - (0.0 grams carb)
3.) Air suam - 1-2 glass - (0 gram carb)
4.) Keju - 2 keping - (1 gram carb)

Makan Tengahari atau Malam

1.) Ikan panggang - 1-2 keping - (0 gram Carb)
2.) Sup Ayam - 1 mangkuk - (0.5 - 1 gram Carb)
3.) Ayam goreng - 1-2 ketul - (0.5 - 1 gram Carb)
4.) Sayur-sayuran hijau - 1 mangkuk - (1 - 3 grams Carb)
5.) Telur goreng - 1-2 biji - (1 - 1.5 gram Carb)


Jangan lebih daripada 20 grams Carb sehari kalau nak kurus!


P/s:Sekarang korang boleh faham kan kenapa ada orang makan hanya tiga sudu nasi saja untuk satu hidangan.. Hehehe

www.tips-fb.com

4 comments:

Yan Ty said...Reply To This Comment

Nak join akak turunkan berat badan la.. ngeee

Ann Ishak said...Reply To This Comment

bagus :)

Pokok Manggis Depan Rumah said...Reply To This Comment

Perkongsian yang berguna. boleh cuba juga ini.

D.Shahril Hakime said...Reply To This Comment

tapi ngape namanya diet atkins??? awok muskil?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...