Friday, April 25, 2014

Hargai

Assalamualaikum..

Petang yang panas terik.. Sesuai mengeringkan kain memandangkan semalam hujan hampir sepanjang hari.

Merenung jauh di pangkin sambil melihat burung meriah berterbangan.. Daku terfikir..

-rindunya daku pada insan2 yang jauh, ingin daku pergi kepada mereka sekarang juga dan mengungkapkan daku rindu pada mereka
-hati rasa sayu.. Terfikir juga alangkah indah jika dapat tinggal semula di bumi asing. Aman, tenang dan tidak perlu fikir benda menyesakkan kepala macam sekarang, tapi.. Anak2 perlu belajar di sini. Ayah bonda masih ada di sini:(
-hati rasa geram.. Indahnya nikmat bersantai menghirup udara segar tup tup bau asap jiran bakar sampah. Haishh pencemaran bau dan udara betul la
-makkkkkk rindu mak! Rindu ayah. Air mata tumpah tak tertahan sms ayah masa dia masuk wad aritu. Walau dia okey tapi saya rindu ayah, rindu sangat kat mak!
- terfikir... Ooo saya makin tua. Haha

Apa pun.. HARGAI lah apa yang ada pada kita sekarang. Andai masih tinggal bersama mak ayah luangkan masa berbual dgn mereka sebanyak mungkin kerana kalian tidak tahu apa yang akan berlaku di masa depan

Andai kata ada insan yang sayangi kita hargailah mereka sebelum mereka pergi akibat kita tidak menghargai mereka

Andai sayangi bumi jagalah ia., pencemaran akan buat bumi semakin tua dan makin uzur

Kenapa saya g mau berhijrah? Biarlah rahsia. Tapi buat masa ni mustahil untuk berhijrah, lagi dua tahun kita tak tau apa yang akan terjadi. Bak kata encik suami, kalau netherland tu bila- bila je kalau nak tukar sana. Ye lah.. Bos pun mmg kat sana .. Huhu... Kalau duk negara orang macam dulu la kan, balik setahun sekali je.

Ops nak maghrib dah ni. Jumpa lagi.


www.tips-fb.com

4 comments:

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

Hijrah utk kebaikan... semoga LM berjaya.. banyak dugaan ... saya ada juga fikir nak ubah diri sikit.. dari tudung biasa tahun ni insya Allah masa pakai shawl saya buat lilitan yang labuh, tudung biasa pun pakai yang labuh sikit. Taklah macam sbelum ni. Awal2 tahun budak2 f1 banyak panggil saya ustazah.. hihi.. takpela.. dr segi lain tak banyak lagi.. sikit2 apa yg mampu .. rasanya elok sikit2 drp drastik ...

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

Suami LM naik pangkat ke? Alahai..jauhla nanti ya.. apa pun semoga semua yang terbaik utk keluarga ya.. hijrah tempat pasti ada banyak pengalaman dan cabaran baru.. saya hijrah lain dululah..

Muhammad Taufiq said...Reply To This Comment

Hi salam perkenalan :) U have a great and nice blog. Do u mind to visit and follow my blog ? awksweetgitu.blogspot.com =) It always open for everybody. :D

D.Shahril Hakime said...Reply To This Comment

uiiiiiiimak aiiiii.... senang beno hasben cik LM dapat bertuko ye..... tapi adat manusia la.... bila dah berada di negara orang kompem akan teringatkan tempat sendiri.... dan vice versa....... apapun yang terbaik utk cik LM sekeluarga....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...