Thursday, April 24, 2014

Punyalah Panik.. Sekali?

Assalamualaikum..

Hari ni sepatutnya tiada air. Biasanya pukul 10 pagi bekalan air akan terputus. Malam tadi dengan suka rela ( setiap kali sebenarnya) azhad menadah air tapis untuk stok air minum dan air masak. Tapi... Erkk bila cek bekas air tu tadi ada nampak sehelai rambut. Masa tu dah pukul 9 pagi.

Apa lagi terus lah dengan jantung berdetak laju ummi tuang air tu ke sinki dan tadah air baru. Huk huk.. Mata asik pandang jam .

Dalam masa yang sama busy mesin stok bawang, stok cili kisar untuk kegunaan sepanjang takda air nanti. Kalau takda air susah nak cuci blender.. Hehe

Tak fikir nak sarapan dah , kalit sangat dengan air. Busy lap sana, mop sini. Busy mesin kain selagi daya.. Kutip cadar sana, selimut sini.. Haha.

Tup tup.. Sampai jam 12 tengah hari ni air masih ada. Owh apakah?????

Pelik tapi benar. Air ada??? Masih garu kepala ni. Ops bukan sebab kelemumur tapi sebab tak sangka . Perut ku sudah lapar...
www.tips-fb.com

2 comments:

Kakzakie said...Reply To This Comment

bagus juga dik cepat siap buat kerja air ada lagi... dah tak perlu catu kot sebab dah hujan kan tiap hari..

D.Shahril Hakime said...Reply To This Comment

ok le tu..... dia bagi bonus ayo... hihihkhihihi... kesian awok baca citer kengkawan yang kawasan nya kena catu ayo.... nak buat koje berkait dengan ayo pun payah....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...