Monday, May 26, 2014

Batuk

Assalamualaikum..

Busy! Hari ni busy sangat:(

Apa pun syukur masih bernafas dan dikelilingi anak2 tersayang.

Syafiq batuk sejak tua tiga hari lepas. Nampaknya kena bawa ke klinik juga malam ni sebab ubat dah bagi banyak kali tetap tak baik batuknya.

Hari ni masih tak habis lagi mendobi. Tu .. Sedang mendobi comforter sebab terkena muntah dia masa tido malam tadi

Semalam pun mendobi comforter juga sebab dia muntah. Siannya syafiq. Ni tadi dia tido. Tiba- tiba batuk tanpa henti. Dia turun sendiri dari buai dan minta beri dia makan ubat. Bila LM kata tak boleh ubat, tadi dah makan.. Dia siap cakap tolong la.. Nak ubat . Batuk ni.

Rasa sedih, kecewa dan terkilan sangat sebab tak dapat ambil alih sakit dia tu. kalau lah boleh tukar tempat, ummi nak tangging sakit syafiq tu sayang...

LM sapukan vicks di dada dia. Baru dua tiga saat letak tangan di dada dia terus lelap semula. Syukurlah..

www.tips-fb.com

6 comments:

D.Shahril Hakime said...Reply To This Comment

alahai kesiannya...... mesti tak lena tido dia..... bila anak tak sihat kita. mak bapak mesti riso..... sampei kita pun tak boleh tido malam...

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

Alahai siannya syafiq
Semoga cepat sembuh ya.
Kalau budak2 di rumah ni, masa batuk risau pasal makanan dan minuman sejuk yg mmg jadi makana ruji diorang ni. Mcm mana nk pantangkan..

Kakzakie said...Reply To This Comment

Kesiannya... memang kalau budak yg kena batuk atau selsema kita yg tak tahan tengok..

Moga cepat sembuh ye Syafiq..

Anonymous said...Reply To This Comment

Za, bagi air madu za. Insya allah cpt lega batuk syafiq -syariena-

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

Kt umh ni semua batuk LM..
Aish pun br je baik demam..uhuk

Kira Sakura said...Reply To This Comment

Siannya syafiq. Memang xsenang duduk kalau dorg xsihat. Uwais tgh sesema nie tp nmpk dh mula kering

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...