Monday, May 19, 2014

Fillet Ikan Bersalut Cornflakes Kisar


Assalamualaikum...

Monday blues.. Huhu.

Hari pertama memang rasa mood ke laut kot. Oleh kerana azhad ni agak cerewet bab makan maka LM cuma buatkan menu ringkas untuk dia dan syafiq lunch hari ni.



Fillet ikan yang tinggal sekeping besar tu LM manfaat kan untuk mengisi perut anak-anak syurga ni. Tapi bila fikir semula serbuk roti pula dah habis. Maka LM cuma guna cornflakes yang dikisar saja untuk menyalut fillet ikan ni

Selepas di kisar LM campurkan sedikit garam,dan serbuk lada sulah.

Celup dalam telur putih dan salut cornflakes kisar tadi. Kemudian goreng hingga elok masaknya .

Alhamdulillah berselera mereka makan. Sekeping besar fillet tadi dapat lima keping kecil .. Cukup mengenyangkan dua perut comel azhad dan syafiq:)



www.tips-fb.com

6 comments:

sud@is said...Reply To This Comment

untungnya mama rajin dan kreatif cipta menu untuk anak2 comelll

Kira Sakura said...Reply To This Comment

kalau untuk kira masih tak ckup walaupun perot comel jugak kihkihkih :p

MissNick said...Reply To This Comment

yang penting kreatif...bahan A takde kita guna bahan B hehe...

Sharifah Anggerik said...Reply To This Comment

sedap ni.... boleh try....woohooo

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

Nampak sedap. Bolwh diusahakan lain kali

D.Shahril Hakime said...Reply To This Comment

ibu yang kreatif.. takde benda ni.. ganti benda lain.... asalkan sedap.. dan anak suka....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...