Wednesday, May 14, 2014

Lepas Bebel Mesti Menyesal

Assalamualaikum..

Pagi tadi sedar-sedar jam 6.50am. Buka saja pintu bilik tengok maisarah belum lengkap berpakaian. Huwaaaa

Sah-sah dia dah terlepas bas sekolah. Lepas kalut-kalut solat subuh terus siapkan pakaian aqilah. Azhad pun sama, baru terkial-kial nak bersiap . Pukul 7.02 pagi ustaz pun dah tercongok depan umah nak ambik dia

Angkut syafiq yang tido lena tu terus hantar maisarah ke sekolah. Padahal masa bebel tu LM marah la dia sebab tak kunci jam. Siap
Suruh jalan kaki gi sek(saja je ugut padahal jauh sekolahnya) .duk bersila depan kereta dk bambam tu sebab ummi bebel. Huhu

Adoi la anak, pagi dah la 'jem rambutan'. Nak antar qila lagi.. Sepanjang jalan duk bebel nape tak set jam. Bla bla bla.

7.09 pagi sampai sekolah,( laju giler ummi bawak). Adoiii punyalah banyak kereta 7.40 am baru sampai rumah. Qila ni bangun nak bersiap punya lah lambat siap ada episod nanges la apa..

Siap sarapan 7.58 am baru gerak hantar dia. Mujur sekolah dekat je dak qila ni.

Adoii semput pepagi dibuatnya budak-budak bertuah ni.

Bila bebel mulalah rasa tak sedap hati. Rasa menyesal sebab bebel kat anak. Moga lepas ni tinggi sikit tahap kesabaran ummi. Nyesal pun tak guna benda dah lepas. Tapi .. Bertekad pasni takde bebel lagi kot.

Bila malam tak dapat lelap mulalah pagi tak boleh sedar awal. Kalut nak solat lagi, kalut nak antar sekolah lagi.

www.tips-fb.com

2 comments:

Kira Sakura said...Reply To This Comment

selalu macam tue kan mak-mak nie. lepas buat tue mesti rasa nyesal kan. huuuu

Shiekin Riez said...Reply To This Comment

samala kita..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...