Sunday, May 25, 2014

Wanita-Jadilah Seperti Mawar


Assalamualaikum...

Mawar.. Mawar bunga rose ye. Nanti ada pula yang ingat LM nak buat entri pasal isteri kesayangan abang fizzo pulak.

Mawar...

Siapa suka bunga mawar?

Harum, lembut dan mempesonakan. LM suka buat koleksi bunga mawar pelbagai warna.. Tapi sayang, mati time kemarau haritu nak- nak air pun dicatu:(

Jadilah seperti mawar, dirinya cantik, wangi dan bisa menghiburkan hati insan yang memilikinya namun dia juga punya duri yang bisa melindungi dirinya dari dirosakkan. Siapa berani ramas-ramas mawar bersama tangkainya? Kalau tak takut tertusuk duri, buat lah...




Begitulah juga dalam kehidupan ni. Wanita walau hadirnya membahagiakan dan menceriakan hati lelaki namun dia perlu ada senjata dan kekuatan untuk melindungi diri dari disakiti oleh lelaki

Sedih tengok wanita jadi mangsa dera, mangsa pukul sana sini tanpa berani membela diri

Sayang pada manusia , manusia akan pergi.
Sayang pada Allah, pasti bahagia itu milikmu selamanya...

P/s: LM takda lagi mawar warna ni, nak cari lah nanti:)
www.tips-fb.com

5 comments:

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

Patut dihayati bersama kata2 LM ni.. baru masyarakat kita jadi aman..

Rajin berkebun seronokla tengok halaman rumah. Wangi kalau pagi2 macam ni kan..

Ann Ishak said...Reply To This Comment

dekat pasar tani ada jual :)

D.Shahril Hakime said...Reply To This Comment

kalo lah semua wanita camni..... jenuh jugak lelaki nak dekat.... tapi kalo jadi macam bunga raya pulak.. senang2 je orang ramas....... lelaki pun patutnya hargailah wanita2 yanga ada sekeliling kita...

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

Alahai LM..
Sentiasa disenangi tu mcm ssh je nk bt..hehe

Kira Sakura said...Reply To This Comment

Takut tengok mangsa rogol skang nie. Tak terbayang kesakitak dorg ;(((

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...