Tuesday, June 10, 2014

Daun Pudina


Assalamualaikum..

Kali ini LM nak share tentang salah satu pokok kesayangan LM. Pokok pudina aka mint ni LM tanam selepas jatuh hati pada teh pudina.

Selepas rasa teh pudina buat pertama kali LM terus teringin untuk menikmatinya lagi. Maka.. Laju- laju cari pokok ni di nursery.



Pokok ni mudah nak jaga dan cepat membiak. Tak perlu cahaya matahari yang kuat, tak mudah diserang penyakit.

Untuk buat teh pudina cuma perlu sediakan secawan teh o ais dan letakkan 2-3 helai daun pudina.

Alhamdulillah.. Pokok pudina ni bermanfaat buat LM. Selain menyejukkan badan ia juga dapat meredakan sakit tekak juga😊
www.tips-fb.com

6 comments:

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

Adik saya cukup suka masukkan daun pudina dalam teh o dia. Sedap katanya.

Shark Kay said...Reply To This Comment

kenapa x pernah terfikir nk buat teh pudina..
hehehe..
dh boring asyik tmbah limau je.

Khamsi Abdullah said...Reply To This Comment

Menarik... masuk dalam laksa pon sedap

sud@is said...Reply To This Comment

Senang dijaga dn x byk gnguan ya LM Nk tanam jg la , sedapnya teh o pudina.

FiZ said...Reply To This Comment

Teringin nak tanam jugak, dulu pernah tanam lepas tu mati. Sian dia.Nanti nak cari lagi la

Mrs. Abi said...Reply To This Comment

aritu cri kat giant ngn mydin daun pudina...tapi tak ada... huhuhuhu... pastu nak beli kt pasar mcm pelik pulak... pastu tak jadi buat resepi tu,,,,tp lupa dh nk buat resepi apa....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...