Monday, July 7, 2014

Buah Penyambung Hidup

Salam...

Aduhh sadis je bunyik tajuk tu kan. Tapi itulah yang sebenarnya. Bukan hanya kali ni saja tapi tiap kali hamil memang macam tu pun.

Biasanya kalau awal hamil memang empat bulan pertama tak boleh makan . Ikan tak boleh, udang sotong ketam semua tu pun tak boleh nak makan. Tengok pun tak boleh.. Kali ni ayam pun tak boleh!

Kalau dah lah sangat badan tu makan la jugak dua tiga suap dengan ikan bilis bawang yang letak banyak cili hijau. Dapat dua tiga suap nasi dah cukup rasanya mengalas perut.




Buah pun bukan semua boleh makan. Yang masam okey lah. Pear pun okey, mangga dan lain tu memang tak jalan.

Dulu masa duk doha hamilkan syafiq musim sejuk. Stok stawberi mudah dan murah nak dapat. Satu bekas macam ni baru 3-4 ringgit. Tapi ni kat malaysia entah berapa ringgit encik z beli saya tak pasti.

Masa hamilkan syafiq sehari tu habis la sebekas. Kat sini tak boleh borong banyak sebab cuaca panas nanti buah cepat rosak. Nak makan baru order.

Tak mau paksa diri untuk makan apa yg tak boleh makan, dari tak sakit akibat muntah jadi lembik muntah sampai takda isi nak keluar .. Seksa:(

Buah ceri, stawberi, pear.. Ohoho.. Mari makan buah
www.tips-fb.com

10 comments:

Yusmawati Paiman said...Reply To This Comment

alahai teruk juga alahannya ya.

Yus alah teruk masa Amani je, lain2 alhamdulillah ok,

Apa2 pun take care LM...:)

p/s: nasi ambeng tu yus buat sendiri je, LM kalau teringin ngidam sangat buat je LM, tapi tgh tak larat ni, tunggu dah larat nantilah kan...

Mummydearie said...Reply To This Comment

Oh, teruk juga alahan ya! Saya paling teruk alahan masa mengandungkan si Adik. Dari awal hamil sampai nak dekat 9 bulan. Memang tak larat. Bila keluar pun, memang aktif betul si Adik nih!

sud@is said...Reply To This Comment

Tahniah LM dah agak dah....

Sidratul Muntaha said...Reply To This Comment

semoga dipermudahkan ye..
hopefully semuanya baik2 saje sampai edd nnti
insyaa Allah

MizzTina said...Reply To This Comment

byk² sbr n bertahan kak ye.. truk sgt alahan akak tu..

ummi aqilah (LM) said...Reply To This Comment

Tu lah yus teruk alahan nya. Mmg tiap kali peknen camni lah yus.

Nk buat tu mmg x larat. Byk sgt bhn kena sediakan serunding bagai. Merangkak nk buatnya nnt

ummi aqilah (LM) said...Reply To This Comment

Aduh duhh smpi nk bersalin ke? LM biasanya 4 bln lebih dah ok. Harap sgt cepat sihat. Tak mampu nk buat apa dah ni:(

ummi aqilah (LM) said...Reply To This Comment

Terima kasih sudais. Amboi mcm nujum pak belalang dia ye

ummi aqilah (LM) said...Reply To This Comment

Amin.. Terima kasih atas doanya.

ummi aqilah (LM) said...Reply To This Comment

Terima kasih tina. Sedang cuba bertabah. Huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...