Tuesday, July 22, 2014

Sedap Dan Kenyang Itu Dari Allah

Salam..

Dalam keadaan diri yang teruk alami alahan ni memang rasa macam nak menangis. Malah.. Kerap juga menangis sebab tak mampu nak buat apa yang ingin dibuat, banyak kerja tertangguh.. Takda kekuatan diri nak buat semua yang biasa dilakukan.

Makan pun tak lalu, benda yang biasanya sedap jadi tak sedap. Bila benda tu boleh ditelan pun tak menghasilkan rasa kenyang, akhirnya perut jadi pedih dan bergelodak.. Akhirnya muntah juga. Hurmm

Betul la.. Segala nikmat rasa sedap dan kenyang tu dari Allah. Dengan hanya bersahur susu dan sebiji kurma( tu aje yang boleh telan) pun mampu bertahan. Ada tenaga sampai petang. Dulu makan sepinggan pun pukul 10 pagi dah lapar... Ehehe.

Dulu benda tu lah yang sedap, sekarang? Tengok pun mual. Cuma.. Jangan tiba- tiba suka makan benda yang tak suka dan tak boleh telan dah la. ngeri nak membayangkan.

www.tips-fb.com

5 comments:

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...Reply To This Comment

sabar ya kak.tu tandanya baby kuat.kalau xlarat puasa takpa,takut bahayakan diri dan baby pulak.take care ya sis.doakan utk sy beroleh zuriat pulak. =)

uncle gedek said...Reply To This Comment

uncle kalau sebijik kurma, boleh pitam!

Hafizin Jamil said...Reply To This Comment

makin kurus ke sekarang ni kaklong? hehe

anamizu said...Reply To This Comment

bykkan sabar ye Ummi.. smoga baby & Ummi sehat selalu.. rindu Ummi :)

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

MIL saya, pengalaman dia tak boleh makan ayam sejak mengandung anak ke 3 terus sampai sekarang mmg tak makan ayam. Katanya loya n tak leh nak telan ayam sampai sekarang dah 30 tahun lebih..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...