Wednesday, August 6, 2014

Air Sejuk

Salam..

Sejak hamil dan alahan teruk ni memang air kosong tak mampu LM telan. Kalau tak sejuk memang akan buat tekak rasa mual.

Bila muntah memang la lena top up lebih sikit air tu kan. Risau pula kering badan ni nanti:(

Biasanya LM minum 2.2 liter air sehari tapi sejak hamil ni memang payah nak telan. Yang dah sejuk pun kena paksa diri minum sikit- sikit kalau tak memang segala isi perut keluar nanti.

Hurmm tak larat nak on dispenser 24 jam( jimat letrik katanya) maka LM simpan saja satu jug air dalam peti sejuk.

Haip haipp jangan lupa habiskan air dua liter tu ummi, nanti datang penyakit lain pula kalau kurang minum air. Sobsss

P/s: tak yah kot korang nasihat pasal keburukan minum air sejuk. Kembang urat, perut muncit bagai.. Takat ni selagi cara dengan sejukkan air ni boleh buat tekak payau ni mau telan air, LM layankan saja. Janji badan tak kering. Muncit? Haishh memang tak muncit pun. Takpelah.. Bukan ahkak telan ais pun.( cuba pujuk hati)
www.tips-fb.com

4 comments:

deno said...Reply To This Comment

ALahai sian akak..... akak take care ya...

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

takpelah LM, layankan je apa yang mampu ditelan. apa nak buat dah tak sihat tu.. kira ok lagi ada benda yang mampu nak telan... pasti ada la hikmahnya tu

Afifah Azmi said...Reply To This Comment

LM minat pink panther ea. :D

Thank you sudi jenguk my blog! And sure of course, u can ask me anything u want. I'll try to use my knowledge and answer you.

LM da try perah sikit lemon dalam air? some of my pregnant friends letak asam boi dalam mulut before they drink plain water. Hehe. Be creative, your body needs it :D

Mummydearie said...Reply To This Comment

Dah jadi gini, buat apa ajelah yang patut, LM. Kalau nak ikutkan sangat tak mahu buncit whatever, memang parahlah cam tu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...