Tuesday, September 2, 2014

Buah Pertama Pohon Ceriku


Salam...



Alhamdulillah akhirnya pokok ceri LM berbuah juga. Pokok ni dah lama beli tapi lambat betul mengeluarkan buah. Nak berbunga pun payah..

Sebenarnya dah lupa jenis ceri apa yang LM beli ni. Ceri jepun? Entah.. Lupa betul namanya, tapi rasanya macam ceri yang biasa kita beli kat pasaraya warna purple tu lah, rangup dan manis masam.

Balik raya haritu tengok pokok ceridirumah jiran bonda LM sarat berbuah, terdetik rasa hati nak tebang saja pokok ni sebab tak mau berbuah.

Balik raya terus dia berputik dan ni buah sulung. Opsss ni bukan ceri yang pokok tepi jalan tu ye. Tak sama tau. Ni jenis ceri yang.. Rasa ceri tu lah.. Hihi tak ingat namanya.

P/s:maaf lama tak up entry, tuan tanah kurang sihat.
www.tips-fb.com

6 comments:

sud@is said...Reply To This Comment

Comeynya ceri LM yg sebutir tu..kurang baja kot Lm

Misz-ella Ismail said...Reply To This Comment

Bestnyaaa adik ada pokok ceri. boleh potong-potong buh atas cookies, tak?

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

wah...rasa seronok je bila pokok yang ditunggu2 mula berbuah ya... banyak jugalah pokok di laman LM ya..

Kakcik Nur said...Reply To This Comment

Macam buah plum tu ya?

Dia berbuah sebiji dulu untuk beritahu yang pokoknya juga mampu berbuah. :)

Kira Sakura said...Reply To This Comment

pokok tu nak berbuah lebat bila dah ada baby baru nanti tak? hihihi

Mummydearie said...Reply To This Comment

Hahaha...masa baca tajuk terfikir juga apa dia buah 'ceriku' ni... Rupanya pokok ceri :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...