Wednesday, September 17, 2014

Gulai Daging Salai Bersama Belimbing Buluh


Salam..

Alhamdulillah.. Rezeki hari ni. Lama dah tak masak gulai campur belimbing buluh. Kebetulan ada sikit belimbing ambil dari rumah mertua, LM gulai bersama daging salai yang kami salai masa lepas buat bbq waktu birthday acha haritu.



Sesekali tukar selera, menu kampung pun sedap jika kena gaya masaknya.

Apa yang penting santan asli .. Kunyit pun kunyit segar. Tu perkara wajib jika nak hidangan sedap setanding masakan ibu di kampung, insyaAllah sedap.

www.tips-fb.com

4 comments:

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...Reply To This Comment

tengok je dh kecur liur dh sis =)

Chot said...Reply To This Comment

Santan perah sendiri dan kunyit hidup...rasa fresh kan?. Sedap tu nmpk..tp belimbing buluh ni sy bisa sikit..kadang tak tahan..mkn je..hoho

Rai Ourkizuna said...Reply To This Comment

Adeihh.. Kecur ailiyo tengok..

Mummydearie said...Reply To This Comment

Aduhai, sedapnya! Kejap, nak lap air liur dah meleleh nih! Malu kalau orang nampak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...