Monday, September 22, 2014

Sambal Hitam Pahang


Salam...

Pertama kali dengar pasal sambal hitam ni tahun kepas kalau tak silap LM. Tengok pun tak pernah, makan lagi lah tak pernah.

Bila tengok harganya mak aii mahal juga terus mati selera nak beli. Lagi pun LM tak tau rasa apa sambal tu.. Ekeke

Kebetulan haritu masa kenduri kawan LM
Cik pija mak dia makcik ana ada buat. Uishh.. Sedap laaaa.. Terus terpkikat.

Memandangkan masih takda selera nak makan dengan betul lagi sekarang ni maka LM rasa baik juga ada juadah yang mempu membuka selera tekak LM ni.

Gigih menggoogle sana sini termasuk blog kat ratna MADIHAA...



Ni kali kedua.. Yang kali pertama tu kata merrka tak cukup kering. Yang ni kering sket ..

Mak aii merebus belimbing tu berjam2.. Rasanya lebih 4 jam kot. Nak tumis bagi garing pun lama. Kena tekun sikit lah nak buat makanan tradisi ni kan? LM ni kurang sabar sikit.. Letih la jugak nak pujuk hati agar bersabar demi untuk dapatkan makanan yang diidamkan..

www.tips-fb.com

5 comments:

Mona Lea said...Reply To This Comment

suami pun buat semalam.gigih dok rebus belimbing .4 hari lak tu.sekejap..sekejap..

sud@is said...Reply To This Comment

Thniah LM berkat usaha gigih + kesabaran tinggi akhirnya berjaya wpun susah payah berbadan 2
rasanya tentu membuka selera ya.....

Acik Erna said...Reply To This Comment

acik pernah rasa LM memang sedap.tapi acik beli je..tak gigih nak buat sendiri

Kakzakie said...Reply To This Comment

Alhamdulillah... berkat gigih dpt juga makan dan membuka selera yg sedang merudum sekarang ni kan..

Balik kg nanti kakak nak ambil belimbing rumah bapak kakaklah:)

Mummydearie said...Reply To This Comment

Saya selalu makan kat restoran akak ipar CT Nurhaliza je. Nak suruh buat memang tidaklah. Lagilah kalau makan masa berjam-jam, terus hilang lapar timbul geram pulak :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...