Monday, October 27, 2014

Berbudi Pada Tanah- Petola


Salam....

Alhamdulillah.. Buah sulong. Dah boleh petik untuk dijadikan hidangan sekeluarga.



Tak besar mana pun kebun mini kami tapi... Bila melihat pada hasilnya rasa kembang setaman hati ni.

Tak susah mana menanam cumanya bila baru nak naik tangan si kecik rajin mencabut anak pokok. Sobsss mood menanam jadik merundum.

Bila tengok hasilnya..rasa nak tanam lagi dan lagi...

Alhamdulillah... Rezeki dari Allah:)
www.tips-fb.com

7 comments:

al- lavendari said...Reply To This Comment

Wah .. subur nampaknya. Mmg seronok bila tengok hasilnya.

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

Alahai. Sedap tu buat masak lemak dengan lada hitam.. makan yg tanam sendiri ni cukup puas hati sebab amik masa tak tua dan segar..

Diana Rashid said...Reply To This Comment

jelesnya wat saya kalau tanam2 sayur ni mesti tak jadi..tanam rumput jadi je..hahah

D.Shahril Hakime said...Reply To This Comment

ALhamdulillah... berbudi pada tanah... jadile dapat kurangkan sikit belanja... walopon tak banyak kan cik LM??

Kira Sakura said...Reply To This Comment

hahahahahha macam kebun kecik kakak kira. dia tanak Aqil mencabut. bila nak beso nya pokok tu :p

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

waah best nya segar dr ladang gtu...suka petola...masak lemak or tumis biasa layan je

Mummydearie said...Reply To This Comment

Untunglah bagi orang yang rajin berbudi pada tanah ni. Orang macam saya memang berbudi pada penjual aje. Tangan tak hijau - itu, itu jelah alasan nak beri. Padahal malas sesungguh-sungguhnya ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...