Friday, October 10, 2014

Gulai Udang Belimbing Buluh


Salam...

Memandangkan semalam takda air dan dapur tak berasap maka hari ni rajin ke malas ke kena gak masak.. Hehe

Sebab malas nak menggoreng udang nanti terpercik sana sini ( konon malas nak lap dapur) maka LM gulai saja udang yang encik Z beli semalam.



Tu dia..

Petik beberapa biji belimbing buluh kat tepi pagar tu terus campak dalam gulai. Nyumsss

LM tak buat pedas pun sebab malas nak masak untuk anak2 kecil tu lauk lain. Buat pedas tahap kanak2 je la..

Serai pun ada dua batang je dalam peti ais tu( malas nak gi ambik kat luar.. Cukup la tu.. Ehehe)

Resepi LM mudah je..campak2 asal sedap ditekak kira okey la.. Tekak kami x cerewet pun. Janji santan asli, itu sudah pasti rasanya cukup asli dan umphh
www.tips-fb.com

6 comments:

anamizu said...Reply To This Comment

wahhhh sedapnye ummi masak gulai udang. siap ada belimbing buluh pulak tu ! :)

Cik Aish said...Reply To This Comment

gulai udang memang sedap!!! fuhhh

Ct NoArizah Aris said...Reply To This Comment

Sodap tu klau udang galah lg best..nyummmm!!

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

Wah.. nampak sedap je.. kami pun dah mula kerap beli udang.. kalau dulu boleh kira dlm setahun berapa kali beli udang. Sejak nazif suka udang, kerap sikit la beli..boleh juga nk try masak lemak macam ni lain kali. Asyik sweet sour je

sud@is said...Reply To This Comment

ehh sedapnya masak lomak cili api tak pedas ya,,besarnya mata udang tuuu.. hihihi

TukangKebun said...Reply To This Comment

Sodap ni nasi boleh bertambah-tambah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...