Wednesday, October 15, 2014

Kisah Di Pasar

Salam...

Sekadar berkongsi cerita.

Lokasi: Pasar Borong

Situasi 1

Seorang wanita (50an):err saya nak beli limau purit ada tak?

Penjual : takda kak.. Daun limau purut ada lah.

Wanita 50an: daun limau purut? Guna untuk buat apa tu?

Penjual: guna untuk masak.. Buat rendang, buat tomyam.. Macam2 lagi lah

Kami: err dah umur gitu pun tak tau apa guna daun limau purut?(sengeh , bayar petai dan berlalu pergi...)

Situasi 2

Wanita 30an: saya nak beli daun kesum. Ada tak?

Penjual: tu daun kesum( sambil tunjuk ke arah daun kesum)

Wanita: terus sambar secekak( banyak giler macam saiz seikat bayam) suami saya suka daun kesum ni!

Penjual: banyak nya... Nak buat apa dik?nak masak banyak ke?

Wanita: nak buat laksa, suami saya memang suka daun kesum ni.eh tak la, masak sikit je

Penjual: banyak ni je dah cukup dik kalau nak buat laksa( ambik beberapa tangkai)

Wanita: ooo ye ke..( nampak blur)

Ehehe.. Mesti sedap laksa kalau letak secekak kan😝

P/s: macam2 gelagat kalau tengok orang kat pasar
www.tips-fb.com

4 comments:

Rose Azadir said...Reply To This Comment

Salam kenal, saya blogwalking kat sini, jemput singgah ke blog saya http://ibu2ahmad.blogspot.com. Saya follow sini n kalau sudi follow la saya balik yer...

Kakzakie said...Reply To This Comment

Jangan-jangan dia nak goreng daun kesum macam kita goreng kangkung tak dik hahaha...

sud@is said...Reply To This Comment

Dia hari2 makan laksa pa...

Kira Sakura said...Reply To This Comment

mungkin dia tak biasa ke pasar kak, mungkin jugak sebelum2 ni suami atau sesiapa tolong beli kn barang dan dia masak je :))))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...