Thursday, October 9, 2014

Roti- Bila Ummi Malas


Salam...

Roti?
Hurm apa lagi lah makanan yang wajib ada selain nasi mestilah roti. Makanan yang akan jadi kudapan anak2 .

Budak2 ni kurang sket kalau bab biskut ni, kalau roti tu laju sket.. Dan.. Kurang la bersepah kalau makan roti berbanding biskut tu. ekeke

Tapi!

Ummi dah tak larat sangat nak bakar roti 2-3 kali. Tak mampu nak duduk dapur berjam2 bakar roti.. Makanya, ummi bakar saja dalam tray besar. Hehe mudah!



Letak je inti apa yang disukai. Nak garlic ke, nak kuaci ke, tak kisah la..




Rupa tak penting.. Apa yang penting roti selembut kapas..

Dua tiga ketul macam lalu je kat tekak pun tak terasa.

Tekak dah tua katanya... Mana larat nak kunyah roti keras kesat ye dak?

Ye!

Memang ummi makin malas nak mengadap roti berjam2. Kalau nak bawak balik kampung pun bakar camni lepastu baru ceraikan seketul2 masuk dalam bekas. Huhuhu

P/s: kalau ada ibu hamil jangan ikut tahap kemalasan ummi ni, nanti baby korang jadi malas pula. Ehehe
www.tips-fb.com

5 comments:

sud@is said...Reply To This Comment

sedap nampakanya roti kapas tu nak sket umi.....

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

rajin sangat LM meroti...nanti kulit anak LM sure lawa putih sebab selalu makan roti

zana fahmi said...Reply To This Comment

Kakpb hantu roti tapi tak pandai buat sendiri. Dulu2 pernah buat tapi tak larat la takde bread maker.

Mummydearie said...Reply To This Comment

LM ni betul-betul merendah diri. Ini dikatanya malas. Yang malas tu contoh terbaik bagi kat saya. Dah tentu juara. Hahaha!

Ct NoArizah Aris said...Reply To This Comment

Uli tepung Guna tangan ke Guna BM tu ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...