Thursday, November 13, 2014

Apam Pandan-Apam Kampung


Salam..

Alhamdulillah termakbul juga hajat nak makan apam kampung ni. Selalu juga encik Z beli tapi orang tu buat tak masak. Lembik dalamnya. Tak kenyal.. Sah-sah la LM tak selera nak jamah walau encik Z kata sedap, beriya makan( ye la.. Kita kan tak reti buat apam)..

Dulu buat jadik tup2 dah dua kali ni buat tak jadik. Terus rasa takda semangat nak buat lagi..

Tengok sis lin buat haritu nampak sedap pula. LM pun buatlah versi kegemaran anak tekak LM . Apam pandan. Guna tiga helai je daun pandan..



Sekejap je habis.. Alhamdulillah semua suka. Hihi.. Tq sis lin sudi share resepi. Resepi melambak cuma entah kenapa bila buat tak jadi tu rasa malas dah nak buat .. Mujur jadi apamnya walau adunan ni sedikit cair LM tercurah lebih air. Huhu

www.tips-fb.com

4 comments:

Kakcik Nur said...Reply To This Comment

Nampak sedap sangat. Minta sikit boleh? :)

Tina Othman said...Reply To This Comment

bestnya, biasa buat gula merah punya, pandan tak penah try lg

Rai OurKizuna said...Reply To This Comment

saya suka apa apa jenis kuih yang berperisa pandan.. hehehe..

Diana Rashid said...Reply To This Comment

Opah saya kalau buat apam mesti tebal besar gedabak..makan seketul pun kenyang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...