Wednesday, November 12, 2014

Garam Tumpah!

Salam...

Sebenarnya gambar mee goreng dalam entri wordless wednesday pagi tadi tu ada ceritanya.


Maklumlah.. Lama sangat tak buat sarapan pagi2, buat pula dalam kuantiti yang sedikit.. Tup2 masa menyuap kata encik Z .."ada garam tumpah ke?"

Disebab kan masa dia nak makan tu dia ambik botol sos cili dalam plastik barangan yang beli berkemas waktu shopping tu maka LM ni tak jangka lah mee tu masin.

Boleh pula LM jawab.."eh rasanya takda beli garam , ada ke?"

Mati-mati ingat garam tumpah dalam plastik barangan tu.. Lurus benduk jugak daku ni rupanya.

Bila ambil piring dan suap ke mulut terus dia pandang muka LM dan tanya ada ke?

Dalam hati ada apa ek? Bila telan.. Glurppp masin!

Hahaha.. Biasanya masak banyak, bila masak sikit dalam keadaab kalut pagi2 terus termasin. Curah garam, curah kicap. Hambek!! Masin pulak...

Masa adik ad nak ke sekolah kebangsaan, LM terpaksa tumiskan bawang semua tu sikit dan pecahkan telur sebijik lagi.. Baru masukkan mee lain tambah lagi untuk balance kan rasa tu kembali.

Pasni kena hati2 memasak dalam kuantiti sikit. Hehehehe

www.tips-fb.com

4 comments:

Diana Rashid said...Reply To This Comment

hari ni saya beli bihun pun rasa macam garam tumpah..telan jugak la sikit2..nak buang amalaan syaitoooonnnnn....heheh

Kakzakie said...Reply To This Comment

Alahai... sesekali memang kita terkena macam tu biasalah. Setahun sekali terkena 'garam tumpah' apa salahnya boleh sikit gurau-gurau masa sarapan pagi:)

Mila Hilas said...Reply To This Comment

hehehe..rileks je en.hubby ckp gtu..mjr ad mee lebih blh topup blk

Kakcik Nur said...Reply To This Comment

Sesekali memang akan terjadi, walaupun kita masak setiap hari... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...