Wednesday, November 5, 2014

Kek Karemel


Salam...

Lama sungguh LM tak buat kek karemel ni. Kek kegemaran kami tapi merupakan kek yang paling malas LM nak buat sebab malas nak buat gula hangusnya. Hehehe




Alhamdulillah tengah hari semalam sambil cuci pinggan buat sekali gula hangus. Sambil tu boleh intai2. Lepas zohor terus bancuh adunan kek . Terpaksa korbankan sinetron yang selalu ditonton. Sobssss

Ngidam punya pasal, terpaksalah kan...

Getar di hati tetap ada, ye lah banyak kali juga buat kek ni tak jadi. Tu yang takut tu. alhamdulillah menjadi dengan jayanya walau tak secantik air tgn kak yatie, shida, sunah dan kak ayu punya. Anak2 suka kemain lagi, ye laaa lama sangat LM tak buat kek ni.

Resepi macam biasalah LM rujuk resepi kak yatie dan shida.. Buat dalam loyang 9 inci sebab tu karemel dia rendah sket.. Huhu.

Ops, jgn nak kata "rajinnya LM...."

Daku buat sbb tekak ngidam. Kalau tak mmg tak kuasa nak buat kek ni. Remeh okey!
Nak kena buat gula hangus, nk buat kastad dia, nak pukul putih telo, nk pukul adunan kek.. Kena mix telo putih td ngan adunan kek baru blh warnakan. Lepastu nak kena selang seli senduk dlm loyang. Mmg malas giler bab kek leceh gini tau. Tapi sebab baby dalam ni duk cakap nak kek karemal ummi buat la jugak...

www.tips-fb.com

7 comments:

Yan Ty said...Reply To This Comment

Sedapnya!!!

Kakzakie said...Reply To This Comment

Kira beruntung juga sebab teringin dan masih mampu nak buat sendiri tak susahnya en abe mencari..

sud@is said...Reply To This Comment

Tengok kek cair dimulut ni LM...cantik belangnya.....

Mummydearie said...Reply To This Comment

Nak juga cakap - rajinnya LM nih! ^_^ Kalau dah macam tu caranya nak buat, memang tak buatlah saya LM. Saya ni memang memanjang jek malas :)

Diana Rashid said...Reply To This Comment

rajin la..betul..kagum sangt..saya dulu masa mengandung adik masak apa pun tak..tekak memang nak makan macam2 tapi rela tidur dari buat..heheheh

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

Haha.. sebab takleh kata LM rajin, sayalah yang tak rajin.. tengok LM tunjuk hasil tangan terasa teringin pula

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

kita wat malam td teringat kat awak..sekali galak goyang loyang sekali karamel nya tak cantik..terpaksa buat lagi pagi tadi...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...