Wednesday, November 26, 2014

Sotong Punca Serangan Migrain?


Assalamualaikum...

Petikan komen dari sahabat kita diana rashid. Tergerak hati ingin berkongsi di sini.

"nasik goreng kalau bubuh sotong sedap la..kan?/tapi kalau yang ada migrain tu jangan la cuba2 makan sotong.sotong rasanya lebih kuat dari udang..saya masa muda remaja dulu pantang sotong lama jugak la sebab mudah migrain..sekarang je makan sampai tak ingat dunia." on Sayangnya Nasi

Sejujurnya inilah pertama kali saya dengar pasal sotong dan punca migrain. Saya ni sejak anak dara memang ada migrain teruk pun. Tahap guling-guling lagi. Tapi.. Bab sotong ni memang tak tau langsung.

Mungkin ikut atas badan juga ,layan kopi bercawan- cawan tak kena pun migrain. Makan sotong saya okey je.. Tapi jangan teguk nescafe sampai lupa dunia, sah- sah kena lah migrain tu.

Apa pun.. Bila baca komen diana ni saya rasa kena berhati- hati lepas ni. Manalah tau selama ni lepas belasah sotong tak ingat dunia terus saya migrain tapi saya tak tau puncanya. Ilmu dan pengalaman kawan- kawan kita kutip simpan untuk hari mendatang..

P/s:Sebenarnya...lama betul saya tak makan sotong sejak hamil ni sebab memang muntah tengok sotong atau terbau sotong. Tapi mula terliur bila tgk sambal sotong kat blog diana.. Ehehe. Sejak tu tiap minggu lah encik Z kena beli sotong.

www.tips-fb.com

3 comments:

Diana Rashid said...Reply To This Comment

saya dulu antara manusia yang paling mudah kena migrain..bau asap rokok pun dah buat saya migrain sampai tak boleh bangun..tomyam2 ni memang tak boleh makan langsung...tapi sejak besalin maisara la saya rasa setahun sekali je kot nak kena migrain...Migrain dan sakit gigi penyakit paling saya serik la..heheh

ieda abdullah said...Reply To This Comment

first time dengar juga ni...sotong boleh sebabkan migraine...kena cari info lg...

deno said...Reply To This Comment

oh ya sis.... ?? deno dah lama tak makan sotong^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...