Saturday, January 10, 2015

33 Minggu


Assalamualaikum..



Alhamdulillah si dia kekasih hati dah 33 minggu.


"Hello, Lydia miza

Your baby is probably head-down in your uterus - although he may continue to change position - and his skull bones are still pliable to help him ease through the birth canal. A few babies remain breech and may need extra care during delivery. Mild, irregular contractions known as Braxton Hicks (practice contractions) may become more noticeable as the days go by. "

Hurmm sebenarnya banyak malam tak dapat tido lena. Malah cubaan untuk tido pun amat sukar. Contractions biasanya datang awal pagi seawal 12.30 malam hingga jam 2.00 pagi.

Bila sakit datang walau tak kuat mana biasanya LM akan mandi( untuk kurangkan sakit). Risau juga, manalah tau tup2 sakit kuat takkan lah nak mandi jam 3-4 pagi sebelum ke hospital kan..

Bila dah segar, memang terkebil2 mata ni. Buka lampu, mula lah belek baju baby, belek beg ummi tengok2 apa yang kurang.. Isi itu ini dalam beg sampai lah rasa perut selesa baru mata boleh lelap.

Muka dah macam panda. Mata gelap, muka sembab sebab kurang tido. Tenaga memang lah takda sangat. Mujur seminggu ni bibik baru kerja tip top ( kecuali hari pertama tu.. Hihi).

www.tips-fb.com

3 comments:

mamawana said...Reply To This Comment

Assalamualaikum

Alhamdulillah
Tahniah
Debaran dalam kesakitan sebuah anugerah.
Sabar...
Pengalaman....
Mamawana dulu sungguh 9 bulan membawa perut bak mamagiant tidak tidur lena krn tidak dpt berbaring. Tidur hanya duduk menyandar.
Dalam resah dan panas nya malam
Namun kehadiran baby semasa berpantang masya allah.. mudah dan sangat2 bahagia.

Cik Aish said...Reply To This Comment

Masa ni kena banyakkan rehat.. :)
Semoga semua dipermudahkan :)

Mummydearie said...Reply To This Comment

Kena banyak berehatlah, LM. Kuat sangat buat kerjarumah tu. Bibik tu bibik sepenuh masa ke? Kalau takda pembantu, susah juga nak menguruskan anak-anak dan keluarga masa pantang nanti, LM.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...