Saturday, January 24, 2015

Berurut Ketika Hamil- Boleh Ke?

Assalamualaikum..

Sejak rabu pagi si kecik ni demam panas. Memang dah berapa malam tak dapat tidur lena sebab dia asik merengek dan terjaga menangis tengah malam sebab susah nak bernafas akibat batuk dan selsema.

Siang dia bantai tido ummi takda maknanya dapat peluang nak tido pun. Last-last badan rasa sangat sakit tak bermaya..

Semalam janji dengan tukang urut yang LM tempah untuk berurut waktu dalam pantang nanti untuk dia datang urut LM.

Aik? Orang hamil boleh ke urut?
Boleh saja.. Tapi bukan la siap meniarap dan berurut macam orang tak hamil. Ternyata mengikut kajian urutan mampu merrdakan lenguh urat dan juga memberi ketenangan buat ibu hamil termasuk baby dalam kandungan.

Sebab dia bidan.. Maka dia rasa- rasalah sikit perut.. Hehe. Baby memang dah turun tapi belum waktunya lagi.. Dia ajar cara nak tengok baby dah turun tahap mana saat kita memang perlu sedia nak bersalin.

Lega..Ringan rasa badan lepas berurut. Last urut masa hamil enam bulan haritu masa gi krabi. Punyalah lama..

www.tips-fb.com

3 comments:

mamawana said...Reply To This Comment

Assalam,

Best kan dapat urut gitu.

Kira Sakura said...Reply To This Comment

wahhh lepas ni kalau ada rezeki lagi nak buat jugak lah

Mummydearie said...Reply To This Comment

Saya ni spesies tak suka berurut. Bukan apa, terasa geli geleman kalau orang pegang badan kita. Masa lepas bersalin memang tahan jelah kena urut :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...