Wednesday, February 25, 2015

Makan Sabun Agaknya?

Salam...

Lama tak membebel.. Lama jugak tak meroyan kat blog. Uhukkkk.

Ops bukan kan besar pun, cuma luahan perasaan yang semua orang akan rasa terbeban kalau tak terluah kot?

Kes apa nih?

Kes maid la.. Hihihi. Nampak remeh tapi kalau tak ditegur boleh botak kepala bos besar , boleh hancur reput baju den!

2.5kg sabun dia guna tak sampai dua minggu boleh licin padahal dah cakap dah guna satu sudu saja kalau kain sikit dan kalau kain banyak guna 1.5 sudu saja. Sobssss

Dia duk rendam baju sekolah pakai sabun cosway, siap sental campak mesin basuh tabur lagi sabun putar lagi. Adehhh sabun cosway sekotak untuk yang cucian kotor tu dah berapa hengget, pastu tabur lagi sabun breeze pastu lum lagi kira sabun buku yang dia guna untuk menyental pulak. Vanish lagi..

Semalam pesan kat encik z suruh belikan sabun. Tapi pesan kat dia beli je lah sabun murah. TOP ke.. Risau pulak berlobang rebung baju yang jenis t-shirt dan kain lembut kalau duk curah sabun banyak2.. Huhuhu. TAPI bos besar tetap beli Breeze gak, dynamo gak.. Huwaaaa

Nak tegur ni kena berhemah, nanti sentap duk bungkus kain baju lari la pulak maid kan? Tapi kita duk tengok dia tabur sabun ikut sedap walau dah pesan banyak kali ni rasa terbakar la jugak hati. Mau gatal2 satu badan kalau terlebih sabun tau!

Ops lum kira lagi kes dia pantang nampak kain asik nak basuh. Jeans duk campur dengan baju biasa. Pantang nenek moyang LM kalau baju gelap tak kira coklat ke skirt hitam ke.. Biru gelap ke.. Dicampur denan baju biru cair atau krim atau apa saja warna lain. Dah pesan tiga empat kali tetap gak dia campur. Last-last pagi tadi LM kirai balik dari mesin yang sedang berputar. Cakap tak boleh campur nanti luntur warna. Sobssss !!!
Kena tegas kot? Esok dalam pantang mana sempat nak pantau kerja dia. Takda masa nak tengok dia putar baju camne.

Sebenarnya ramai je yang basuh baju main campak je. Tapi LM memang takmo la baju merah duk campur dengan warna lain, baju putih duk campur dengan jeans biru/coklat/hitam.. Grrr!!!

Lain orang lain cara, tapi memandangkan maid kena basuh baju kami so, kenalah ikut cara LM kot? Sakit mata aihhh tengok cara tak sama.. Ekeke.. Cerewet? Ye bab ni memang LM cerewet. Supaya pakaian tahan lama, tak luntur warna di baju lain dan pakaian harian pun tak cepat kusam dan kepam. Tau kepam? Warna pudar tak elok berseri... Buruk je rupa. Huhuhu

P/s: rasa macam nak gelak bila encik z nampak blur bila LM cakap"dia makan sabun agaknya." Ekeke

www.tips-fb.com

4 comments:

lia ummiirfan said...Reply To This Comment

huhu.. nampaknya kena letak SOP kat mesin basuh gini..

sud@is said...Reply To This Comment

huhuhu..gerammm pun ada bc n3 LM

Kira Sakura said...Reply To This Comment

alahaiiii lepas satu satu masalah huuuu

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

Hehehe...btul dik.akak yg malas ni pon usaha asingkan ikut kaler pakaian. 😁😁😁😁

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...