Saturday, March 7, 2015

Darah Beku Dalam Rahim Lepas Bersalin

Salam...

Rentetan dari entri semalam... Dapat soalan dari mila

"mcm mn blh ada darah beku byk tu kak? pestime dgr ni ad mslh tu..bahaya jugak ye. "on Check-Up Seminggu Lepas Bersalin
Remove content | Delete | Spam
Mila Hilas
on 3/6/15

Ramai je ada darah beku masa lepas bersalin. Lepas bersalin yang berketul- ketul atas pad tu lah darah beku dari rahim tu. samada ia keluar atau tak bergantung pada individu tu sendiri.

Memang takat ni ada je darah beku tu keluar tapi LM tak tau la pulak masih banyak dalam rahim tu. ngeri juga membayangkan andai ia tak keluar berkumpul dalam tu camne?mujur doktor suruh jumpa dia seminggu lepas melahirkan. Kalau tak????

Ada scan lepas seminggu melahirkan?

Kalau tak scan kita tak tau lah banyak mana darah tu. sebab masa check up semalam doktor scan perut memang nampak banyak mana darah beku tu

Bak kata doktor kita mencegah. Dia takmo nanti darah tu berkumpul dan keluar sekali gus akan berlaku tumpah darah. Memang dia pesan banyak kali datang terus hospital jika tumpah darah, mereka nak masukkan antibiotik.

Darah beku tu kotor. Nanti berlaku jangkitan payah juga. So.. Pandai- pandailah bertungku ke apa ke agar darah tu keluar habis. Kesihatan rahim memang wajib kita jaga.

Untuk masalah LM minggu depan kena gi lagi. Harap cepat habis keluar darah beku tu. bukan tiap tahun pun bersalin... Ulang alik KPMC pun takpe lah kot, pasni takda dah nak dapat rawatan istimewa bagai puteri dari pihak spital. Demam pun takat g klinik pastu takdak mc pun kan.. ( aku kan tak keje) ekeke


www.tips-fb.com

6 comments:

dEdEQ dE wIshEs said...Reply To This Comment

MOGE2 XDE PAPE LA :) .. HAISH .. TKUT GAK NI .. DEQ SKNG NGAH PREGGY .. BILE BACE NI .. MAKIN SERAM LAK .. DA LA NAK MELAHIRKAN NNTI XTAW RASE CAMNE . UHUK .. MOGE D PERMUDAHKAN SEMUA .. AMIN

Mila Hilas said...Reply To This Comment

mcm mn doc blh detect ada darah tu? sis sll skt prt ke cmne? sb sy dlu xde plak doc scan lps seminggu bsalin..mgkin sbb xde skt pape kot ek? sbb tu pentingnye bertungku kan.. next bb nt nk kne jaga btl2 lah sy nt

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

Risau pulak saya ni ya.. dua kali bsalin operate..ada ke darah beku tertinggal kat dalam ya.. sebab mmg xbertungku kat perut.. mak saya ada tungku kat kaki sikit2 masa dah lebih 2 minggu.. itu je.. tapi saya perasan juga pernah ada macma ketulan darah keluar masa dlm pantang.. tp masa operate tu macma doktor sedut darah kotor.. entahla.. mintak xda apa2 yg xelok

jia said...Reply To This Comment

risaunya...saya bby dh pun 5 bulan baru ni darah kuar pun kaler coklat ha...

Mummydearie said...Reply To This Comment

Oh, ada darah beku dalam rahim! Harapnya tak bertambah serius keadaannya ya, LM.

Heh, ada hati tu nak MC! Meh sini, saya sign satu MC buat LM *_* Dok rumah je tau, jangan pi jenjalan pulak ^_^

Kira Sakura said...Reply To This Comment

cara bertungku pun main peranan jugak dalam keluarkan darah kotor ni. mcm kira sblm urut tatau cara tungku yg betol. dah bidan urut dia ajar sekali mcm mana nk tungku baruuuu la keluar drah byk lancar2 fuhhhhhhhhh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...