Saturday, May 30, 2015

Bila Baby Tiga Bulan

Assalamualaikum...

Alhamdulillah baby Ariz dah tiga bulan. Sekejap saja masa berlalu. Kejap je dah jadi abang sado. Ehehe

Hurm.. Sejak dah masuk umur tiga bulan ni baby Ariz makin panjang akalnya. Dah tau apa itu 'mengempeng'. Bila menyusu kemain lama. Ummi terpaksa tarik nipple bagi lepas dan dia mulalah merengek terkapai- kapai . Dah main tarik- tarik dia tetap isap lagi walau sebelum tu dia lama terdiam. Dua tiga kali main sorong tarik boleh la dik.. Lelama ummi jadik gelisah memikir kan kerja lain yang harus dibuat.

Baby Ariz dah makin galak berborak. Dulu senyum lebar ternganga- nganga sekarang ni suara kuat berborak macam bunyik kucing bergaduh je ummi dengar.. Ehehe

Baby Ariz dah pandai meniarap beberapa hari sebelum masuk umur tiga bulan hari tu. tapi.. Masih belum pandai terlentang sendiri. Perlukan pemerhatian penuh takut dia lemas . Kalau tinggal memang hati tak tenang, nak kena pantau selalu.

Doakan susu ummi cukup sampai baby Ariz dua tahun ye.. Kalau susu meriah ummi kena sambar pump yang lebih bagus agar usaha mengumpul stok susu berjalan lancar.. Amin amin amin..

www.tips-fb.com

5 comments:

Hafizin Jamil said...Reply To This Comment

Sihat macam syafiq dah baby ariz nanti. :D

Acik Erna said...Reply To This Comment

Aamiin..semoga baby Ariz membesar dengan susu ibu

najihah sahami said...Reply To This Comment

insyaAllah kak..tanam niat tu kuat2..xlama nnti nak puasa..buat persediaan siap2. mish hr tu terpaksa tinggal puasa 2 hari..sebab tak larat sgt.huu..

Mummydearie said...Reply To This Comment

Insya Allah berkat Ummi yang rajin, cukup aje susu tu nanti. Sekejap aje dah 3 bulan!

Kira Sakura said...Reply To This Comment

amin amin moga murah rezeki akak :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...